בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בארץ 
סקר: 57% מהציבור סבור שהתקשורת שמאלנית, צריכת חדשות מרשתות חברתיות גדלה פי 5 

סקר: 57% מהציבור סבור שהתקשורת שמאלנית, צריכת חדשות מרשתות חברתיות גדלה פי 5

 
בארץ |
 

סקר שנערך לקראת כנס התקשורת הדיגיטלית במרכז הבינתחומי מראה כי רובו המכריע של הציבור היהודי - בעיקר צעירים ונשים - רואה את העיתונות כמוטה לטובת השמאל או השמאל הקיצוני. העיתונות המודפסת הפכה לדרך החמישית הפופולרית ביותר לצריכת חדשות, האמון בכתבי הפרינט צלל לעומת האמון בכתבי הטלוויזיה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"ידיעות שקרניות". ראש הממשלה נתניהו בסרטון התגובה שפרסם הליכוד
 "ידיעות שקרניות". ראש הממשלה נתניהו בסרטון התגובה שפרסם הליכוד   צילום: צילום מסך 
 
 

התקשורת "שמאלנית", הפרינט צולל: סקר שנערך לקראת הכנס לתקשורת דיגיטלית, שיתקיים במרכז הבינתחומי בהרצליה בתחילת מארס, מראה שינויים דרסטיים בדפוסי צריכת החדשות בקרב הציבור היהודי בישראל.

 

על פי הסקר, שערך "מאגר מוחות" בקרב כ-500 משיבים, צריכת החדשות מרשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר גדלה פי 5 בתוך שנה אחת - מ-3 אחוזים בשנה שעברה ל-16 אחוזים השנה. כעת משמשות הרשתות החברתיות כדרך השלישית הפופולרית ביותר להתעדכן בחדשות עבור הציבור הישראלי, לאחר אתרי האינטרנט ששמרו על יציבות עם 27 אחוזים בפסגה (לעומת 26 אחוזים בסקר 2014), והטלוויזיה שירדה מעט, מ-22 אחוזים ל-19 אחוזים. במהלך מבצע "צוק איתן", 47 אחוזים מהמשיבים הסתמכו על האינטרנט לצורך קבלת מידע, ו-34 אחוזים על הטלוויזיה.

 

בכלל, נראה כי האמון של הציבור לעיתונאי הפרינט נמצא בשפל חסר תקדים. אם בשנה שעברה השיבו 17 אחוזים כי בעיניהם אלה נחשבים כאמינים ומקצועיים ביותר לעומת 26 אחוזים שהשיבו כי לדעתם עיתונאי הטלוויזיה מחזיקים בהגדרה זו, הרי שהשנה, 42 אחוזים ענו כי מבחינתם האמינות והמקצועיות הם קודם כל נחלתם של עיתונאי הטלוויזיה - ו-6 אחוזים בלבד סבורים כך לגבי הכתבים בעיתונות המודפסת.

 

 
ינון מגל. הצטרפות עיתונאים לפוליטיקה פוגעת באמון בתקשורת
 ינון מגל. הצטרפות עיתונאים לפוליטיקה פוגעת באמון בתקשורת   צילום: יח"צ ערוץ 1 
 
 

עם קשר או בלי, ועל רקע השתלחותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתקשורת ובפרט בידיעות אחרונות ו-Ynet, מעניין היה לבדוק את דעת הציבור על התקשורת. רוב העונים במדגם - 57 אחוזים - סבורים שהעיתונות בישראל מוטה לטובת השמאל (49%) או השמאל הקיצוני (8%), בעוד 10 אחוזים חושבים שהתקשורת מוטה ימינה. רק 24 אחוזים מתוך המשיבים בעלי הדעה סברו שהעיתונות בישראל אינה מוטה כלל. רוב המשיבים כי התקשורת מוטה לשמאל הם נשים, וצעירים מתחת לגיל 35.

 

29 אחוזים מבעלי הדעה חשבו כי הצטרפות עיתונאים מוכרים לפוליטיקה פוגעת באמינות התקשורת, 15 אחוזים סבורים שהיא תורמת לאמינות, והרוב - 56 אחוזים - חשבו כי אין לכך השפעה על האמינות. 26 אחוזים מהציבור חושבים כי התופעה תורמת לפוליטיקה הישראלית, 22 אחוזים חושבים כי הצטרפות העיתונאים לפוליטיקה פוגעת בה.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by