בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
מגזין חדשות10 
מדוע מפת התיירות מתחלקת ל"מדינת תל אביב" ולמדינת ישראל? 

מדוע מפת התיירות מתחלקת ל"מדינת תל אביב" ולמדינת ישראל?

 
מגזין חדשות10 |
 

איך ייתכן שבכל הארץ, בערים בעלות פוטנציאל תיירותי גדול כמו ירושלים, טבריה וחיפה מספר התיירים יורד כמעט ללא הפסקה, בזמן שבעיר ללא הפסקה יש צמיחה בהיקף התיירות הנכנסת? מדוע בתל-אביב משקיעים לשיווק ולטווח הארוך בזמן שבישראל מתחלפות התוכניות כמו שמתחלפים שרים? – "פרדוקס תל אביב" בפרק הרביעי בסדרה "אפס בתיירות"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

את מפת התיירות בישראל ניתן לחלק לשניים, מדינת ישראל ומדינת תל אביב. בזמן שאחוזי התיירים המגיעים לערים בעלות מקומות קדושים ואטרקציות תיירותיות כמו ירושלים, טבריה, חיפה ואילת יורדים, מספר האורחים מחו"ל שמגיעים לתל אביב, לא מפסיק לעלות.


גם בלב משבר התיירות הגדול ביותר שידענו, העיר ללא הפסקה לא מפסיקה להביא תיירים. מהכנסים ואירועי העסקים, דרך החופים, המסיבות הברים וכל מה שיש לעיר להציע, תל אביב הפכה ליעד מועדף לסוג חדש של תיירים אלו שמחפשים "בלייז'ר", שילוב של ביזנס ופלז'ר.

 

> לכתבות נוספות בסדרה "אפס בתיירות"
פרק 1: הארץ המובטחת הולכת ומשתרכת מאחור

פרק 2: כמה פקידים צריך כדי לבנות מלון אחד?
פרק 3: במקום הכי נמוך בעולם, אין לאן לרדת

פרק 5: איך אפשר בכל זאת להפוך למעצמה

 

אי אפשר להתעלם מהמצב הביטחוני ואת הדימוי שנוצר לישראל בעולם, דימוי ומצב שמביאים לירידה של לעיתים 75% בכמות התיירים הנכנסים. חלק מהירידה מגיעה בגלל שסוכנות התיירות פשוט לא ממליצות על ישראל וחלקן אף מנסות לא לשלוח את לקוחותיהם לארץ המסוכסכת. חלק אחר, הוא פשוט בעיית שיווק.

 

 
חוף הים בתל אביב  -מושך יותר תיירים מהחופים האחרים
 חוף הים בתל אביב -מושך יותר תיירים מהחופים האחרים   צילום: רוני שיצר 
 

הסכנות אמנם נראות כמנת חלקינו בלבד, אבל כדאי לזכור שהטרור הכה בכל העולם, כולל בניו-יורק. הצונאמי ואסונות הטבע נוטים לדלג עלינו ולפגוע במקומות כמו תאילנד ויפן ובכל זאת, התיירות ברחבי העולם, גם במקומות המסוכנים, עולה ועלה ואצלנו - רק יורדת.


הבעיה העיקרית של התיירות בישראל פוסחת על תל אביב, עיר שמבינה בעיקר בשיווק. משנת 89 רצים ב-"עיר ללא הפסקה" עם הסלוגן הזה שמאפיין אותה כל כך. שנים שהסלוגן לא השתנה וזה הבדל משמעותי בייחס להמצאות שמגיעות חדשות לבקרים בישראל האחרת.


לא רק שבישראל לא משקיעים מספיק כסף בשיווק, אלא משנים את תוכנית השיווק כל פעם שמתחלף שר או מנכ"ל למשרד התיירות. אצל שכנותינו לעומת זאת, כבר הבינו את דרך השיווק, את הדרך להביא תיירים. השיטה היא סבסוד ישיר של חברות התעופה והתיירות מה שמוזיל את החבילה של התייר ובמיוחד את זה שמגיע לא בעונה.

 

 
תיירים מביטים בכיפת הסלע - פחות מגיעים לערים הקדושות
 תיירים מביטים בכיפת הסלע - פחות מגיעים לערים הקדושות   צילום: רויטרס 
 
 

השיטה של סבסוד ישיר רק מתחילה לתפוס תאוצה בישראל ובהחלט נראה שעדיף מאוחר מאשר לעולם לא. על כל תייר שמגיע בחורף לאילת, חברת התעופה והתיירות מקבלת 45 יורו. לעומת זאת, בטבריה, ירושלים וחיפה, עדיין אין סבסוד ועדיין אין תיירים.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by