בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בארץ 
סכנה: האם תקלה בכרית האוויר גרמה למותו של יותם וייסברג? 

סכנה: האם תקלה בכרית האוויר גרמה למותו של יותם וייסברג?

 
בארץ |
 

סרן יותם וייסברג נהרג באוקטובר האחרון כשהתנגש מאחור בטנדר בכביש 4 סמוך לחדרה. התיק נסגר, אבל לאחר שמהנדס בכיר בדק את המכונית והמשפחה דרשה לחדש את החקירה, נבדקת האפשרות שהיה כשל בכרית האוויר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

איך הופכת כרית האוויר ברכב, שעליה אנחנו סומכים שתציל את חיינו בזמן תאונה, לקטלנית?

 

סרן יותם וייסברג, בן 25 מבנימינה, נהרג באוקטובר האחרון כשהתנגש מאחור בטנדר בכביש 4 סמוך לחדרה. כריות האויר ברכבו נפתחו, הוא נפצע אנוש ומותו נקבע בבית החולים. זמן קצר אחרי השבעה, ככל שבני המשפחה העמיקו בנסיבות התאונה, החלו לצוץ סימני שאלה מטרידים. ההתנגשות התרחשה במהירות לא גבוהה, שני נוסעי הטנדר נפצעו קל בלבד.

 

מהנדס הרכב מהמובילים בארץ, דוד נמרי, בדק את המכונית זמן קצר אחרי התאונה והגיע למסקנה חד משמעית: "כרית האוויר הייתה קרועה לגזרים כאשר היא הייתה צריכה להישאר שלמה לחלוטין לאחר פיצוץ. בדקתי את הנפץ וראיתי שהוא התפרק לחתיכות ונעלם". 

למרות כל השאלות הפתוחות, תיק חקירת התאונה שבה נהרג יותם נסגר תוך זמן קצר. רק אחרי שמשפחתו דרשה מהפרקליטות להמשיך ולחקור מה גרם למותו, התיק נפתח לאחרונה מחדש ומעורבים בו כיום הגורמים הבכירים ביותר. במוקד: אפשרות לכשל בכרית האוויר.

 

 

 
פרשה שמסעירה את העולם. טויוטה
 פרשה שמסעירה את העולם. טויוטה   צילום: יצרן 
 

ענף הרכב בכל העולם סוער כבר שנתיים סביב פרשה שכבר הביאה כ-100 מיליון מכוניות למוסכים. הכל התחיל כשהתברר שאחת מיצרניות כריות האוויר הגדולות בעולם, הענקית היפנית טקאטה, שיווקה במשך שנים כריות אוויר פגומות. התוצאות עד כה הן 28 מותגי רכב המעורבים בפרשה, מאות פצועים ולפחות 14 הרוגים. בזמן שכל העולם סוער סביבה התופעה, אצלנו בישראל הסכנה נשארת כמעט לגמרי מתחת לרדאר.

 

עיתונאי גיל מלמד פרסם סדרת תחקירים בנושא, כך הגיע גם אביו של יותם לחקור את תפקוד כריות האוויר בזמן התאונה של יותם. בניגוד לאתר משרד התחבורה האמריקני, שם תמצאו את כל המידע על הפרשה ותוכלו לדעת מיד האם רכבכם בסיכון גבוה, בישראל אם תיכנסו לאתר משרד התחבורה לא תמצאו שום אזכור לעניין.

 

"מבחינת רמת הסיכון, אנחנו בין המקומות המסוכנים ביותר כי חומר הנפץ הזה הופך להיות יותר ויותר קטלני ככל שחולף הזמן", מסביר מלמד, אין שום דבר אקטיבי שבוצע מצד משרד התחבורה וזה הכשל הגדול ביותר במקרה הזה". בינתיים בארץ עשרות אלפי מכוניות כבר נקראו למוסך וזאת כנראה רק ההתחלה.

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה מתייחסת בכובד ראש לחקירה ובוחנת את פרטי האירוע באופן מקצועי וִיסודי".

 

ממשרד התחבורה נמסר כי "אגף הרכב שבמשרד מינה מהנדס שיבחן את האירוע לעומקו. בנוסף, נקבע דיון בשבוע הבא בנושא כריות האוויר של חברת טקאטה. לאחר הדיון תתקבל החלטה לגבי המשך פעילות המשרד מול היבואן ויידוע הציבור".

 

מיבואנית טויוטה מסרו ש"הנושא מצוי בבדיקה ובבחינה של היצרן ועל כן אין בידינו פרטים נוספים בשלב זה. מוקדם לקבוע מהי הסיבה שהביאה לתוצאה הקשה של התאונה".

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by