בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בארץ 
פיצוץ הלוויין "עמוס 6": האם תעשיית החלל הישראלית תתאושש מהאובדן? 

פיצוץ הלוויין "עמוס 6": האם תעשיית החלל הישראלית תתאושש מהאובדן?

 
בארץ |
 

עבודה רבה, ארוכה ויקרה הושקעה בלוויין "עמוס 6" שהתפוצץ אתמול על כן השיגור בפלורידה, ונראה שהשלכות הפיצוץ שלו עומדות לפגוע בצורה קשה בתעשיית החלל של ישראל. העבודה על לוויין תקשורת נוסף יכולה לקחת כשנתיים, אך התעשייה המקומית עדיין לא הזמינה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

בבוקר שלאחר שהלוויין הישראלי "עמוס 6" התפוצץ לחתיכות קטנות, ואיתו התפוצצו גם חלומות גדולים וכ-200 מיליון דולר, תנסה התעשייה האווירית בישראל להתעלות על העוגמה הגדולה אליה היא נקלעה.

 

"מבטחים לוויינים לכל השלבים בחייהם, כולל ההכנות לשיגור ובוודאי לשיגור עצמו, זהו ביטוח מאוד יקר", אמר הבוקר (שישי) טל ענבר, ראש המרכז לחקר החלל ב"מכון פישר" בראיון ל"אורלי וגיא". "אני לא יכול להעריך בשלב הזה האם 'חלל תקשורת' תזמין לוויינים ישראלים נוספים בעתיד, בוודאי שהתעשייה האווירית תרצה לבנות לוויין חלופי מהר".

 

כתבות נוספות אודות פיצוץ הלוויין:

יומיים לפני השיגור: הלוויין עמוס 6 התפוצץ בפלורידה

פיצוץ העמוס 6: "מכה קשה מאוד לתעשיית הלוויינים הישראלית"

 

 
היה אמור לעבוד במשך כ-15 שנה. הפיצוץ ב"עמוס 6"
 היה אמור לעבוד במשך כ-15 שנה. הפיצוץ ב"עמוס 6"   צילום: SpaceX 
 

לדברי ענבר, "עמוס 6" היה אמור לעבוד במשך כ-15 שנה: "בדרך כלל שעולה לוויין תקשורת לחלל אז יש מישהו שכבר קנה את כל הקיבולת שלו למשך כל חייו, אבל כל חברה מכינה תוכנית גיבוי מראש למקרה של כישלון פתאומי בשיגור או במקרה והוא פתאום לא עובד בחלל".

 

"תחום לווייני התקשורת בישראל נמצא במצב לא ממש מוצלח כי לא הוזמן לוויין לאחר 'עמוס 6', כרגע אין בתעשייה האווירית שום הזמנה ללוויין תקשורת נוסף", אומר ענבר. "בהנחה שמזמינים לוויין ועובדים עליו מהר מאוד, זה ייקח עד שנתיים, אולי אפילו קצת פחות. חברת 'חלל תקשורת' לא מחוייבת להזמין לוויינים מתוצרת ישראל".

 

 
 

"תקלה מסוג הזה על הקרקע היא תקלה נדירה מאוד נדירה, היה פיצוץ של טיל מהסוג הזה לפני כשנה וחצי בדרך לתחנת החלל, מוקדם לדעת אם מדובר בחבלה", מוסיף ענבר, "הסבירות היא כמעט ולא קיימת". אבי בליזובסקי, עורך אתר "הידען" למדע וחלל, אומר כי על המדינה ללמוד את הלקח מהמקרה ולהתכונן לדברים כאלה בצורה הרבה יותר יסודית ולהכין לוויין נוסף מראש.

 

לדבריו של ענבר, לצד אובדן של 200 מיליון דולר, הנזק אינו רק כלכלי. "מבחינת תעשיית תקשורת הלוויינים של מדינת ישראל מדובר במכה קשה מאוד, שכן גם אם יוזמן לוויין חדש, זה יהיה רק עוד בעוד כמה שנים. מדובר במשהו שיכול להעמיד את עתידה של התעשייה בספק במקרה שבו לא יטפלו במשבר בצורה נכונה".

 

"עמוס 6" יוצר על ידי התעשייה האווירית עבור חברת "חלל תקשורת" ונחשב לספינת הדגל בסדרת לווייני התקשורת הישראלים. הלוויין היה אמור לעזור לכיסוי האינטרנט באפריקה, ולסייע בין היתר לחברת "פייסבוק" לספק אינטרנט חופשי לחלקים נרחבים ביבשת.

 

 
טל ענבר, ראש המרכז לחקר החלל ב"מכון פישר"
 טל ענבר, ראש המרכז לחקר החלל ב"מכון פישר"   צילום: חדשות 10 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by