בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
המפצח 
אבסורד התחבורה הציבורית: למה האוטובוסים בישראל כל כך לא יעילים? 

אבסורד התחבורה הציבורית: למה האוטובוסים בישראל כל כך לא יעילים?

 
המפצח |
 

האוטובוסים צפופים ומאחרים בשעות העומס, ההשקעה לנוסע נמוכה יותר מאשר בקהיר והאשמה היא בכלל שיטת המכרזים של משרד התחבורה. "המפצח" יצא לבדוק מדוע התחבורה הציבורית בישראל נמצאת ברמת מדינת עולם שלישי, וכמה כסף צריך בשביל לפתור את הבעיה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

בבוקר אחד הצטרפנו ליוסי, פעיל תחבורה ציבורית ותיק, לנסיעת בוקר "נעימה" בקו 78 בירושלים. הקו הצפוף והעמוס מלא באנשים בכל בוקר, ולתושבי ירושלים נמאס. לחצי מהם אין רכב פרטי, והקו הזה ודומיו - אמורים היו לספק להם פתרון מהיר להגעה למרכז העיר. אך הקו הזה מגיע בשעות העומס רק 3 פעמים בשעה.


המספרים של התחבורה הציבורית בישראל מדהימים. ההשקעה בנוסע נמוכה יותר מאשר בקהיר, חסרים 250 מיליארד שקלים בהשקעות על מנת להדביק את הפער מול אירופה. 1,500 קווי אוטובוס חסרים ומהירות הנסיעה הממוצעת של אוטובוס היא בסך הכל 16 קמ"ש.

 

>> לכתבות נוספות בפינת "המפצח":

תרופה למכה: הדוקטור לרוקחות ששבר את המונופול של ענקית התרופות לחולי לב

התרסקות חברות הבנייה - מה יעלה בגורל אלפי רוכשי הדירות?
מה השתנה בעקבות תחקירי הפינה?

 
עמוסים. אוטובוס של אגד
 עמוסים. אוטובוס של אגד   צילום: תנועת ארץ ישראל שלנו 
 

והבעיה - היא בכלל במכרזים. לפי שיטת משרד התחבורה, בכל מכרז להפעלת קווי אוטובוס נבחר המפעיל המציע את המחיר הנמוך ביותר לק"מ נסיעה, ומקבל בלעדיות על הקו ל-12 שנים. פרמטרים כמו איכות השירות, דיוק או רמת האוטובוסים - אינה נכללת.


פנינו לאגד כדי להבין מה הסיבה לשירות הנמוך. הם טוענים שהסיבה היא משרד התחבורה, משום שהם לא יכולים להוסיף קווים. הכל נקבע מראש על ידי משרד התחבורה, כולל לוח הזמנים, העצירות ונתיב הנסיעה, וזאת כדי להגיע לעלות המינימלית לק"מ נסיעה.

 

 
 

תגובת משרד התחבורה: "משרד התחבורה מקדם בשנים האחרונות מהפכה בתחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ.
בכל הפעלה של אשכול קווים מתבצע תכנון מחדש של כל המרכיבים ובכללם מסלולים ותדירויות בהסתמך על ניסיון המפעילים, בקשות ציבור, תכניות הרשות המקומית ועוד".

 

המשרד הוסיף. "תהליך אומדן התשומות הנדרשות להפעלה והסובסידיה הניתנת למפעילים כולל מספר אוטובוסים, אמצעים טכנולוגיים, הערכת מרחקי נסיעה ועוד. המשרד מקדם כיום רשת של נתיבי תחבורה ציבורית בגוש דן והסביבה, באורך כולל של כ- 500 קילומטרים, שתספק אלטרנטיבה משמעותית לנוסע".

 

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by