בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בארץ 
"המפצח": ההסתרה והטיוח מאחורי גורם המוות מספר אחת בכבישים 

"המפצח": ההסתרה והטיוח מאחורי גורם המוות מספר אחת בכבישים

 
בארץ |
 

מחדלים קשים, רשלנות פושעת, נהגים עייפים ובצע כסף של חברות ההובלה הם רק חלק מהסיבות לכך שמשאיות מעורבות ב-750 מהתאונות בכבישים בכל שנה, יותר מפי 7 משיעורן על הכביש. למרות זאת, הטיפול של משרד התחבורה בחוסר האכיפה מסתכם בהגדלה של הקנסות • "המפצח" עם עדות על המחדל באחת החברות הגדולות בישראל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

גיהינום על גלגלים. בכל שנה משאיות מעורבות ב-750 תאונות דרכים, יותר מפי שבע משיעורן על הכביש. כ-77 אנשים נהרגים בתאונות האלה כל שנה. בדיקת "המפצח" הביאה את הסיבות מאחורי המספרים האלו - ואת המחסור בטיפול בהם.


דורון לפס היה קצין הבטיחות הראשי של חברת "כתר פלסטיק", עד לפני חודש וחצי. הוא הגיש דוח חריף על כשלי בטיחות בצי המשאיות להנהלת החברה הבכירה, שחשף מחדלים קשים ורשלנות נרחבת בהתנהלות מול צי המשאיות של החברה. "הציעו לי לא מעט כסף כדי לסתום את הפה", מספר דורון, חמישה שבועות לאחר מכן, הוא נזרק מהחברה בבושת פנים.

 

לכתבות קודמות מפינת "המפצח":

מתחם שדה דב יהפוך למתחם לעשירים בלבד?

כמה יעלה לנו "חוק הג'ובים" שיחזיר את מינויי המקורבים לשירות הציבורי?

כך הפכו המסעות לפולין לחלק מתרבות השנור


הוא חשף בפני חדשות 10 את המסמכים והסרטונים, שמספקים הצצה נדירה לסכנה שאורבת לכולנו בכבישים. למשל, נהג משאית שהיה על ההגה 14 שעות ברציפות, או צמיגים לא תקינים שלא מוחלפים בזמן. לטענתו, בחברה אין אפילו חובת דיווח לממונה הבטיחות.

 

 
77 הרוגים בשנה. משאית שהייתה מעורבת בתאונה קטלנית בכביש 4 (ארכיון)
 77 הרוגים בשנה. משאית שהייתה מעורבת בתאונה קטלנית בכביש 4 (ארכיון)   צילום: דוברות המשטרה 
 

דורון מתאר תופעה רחבה הרבה יותר. "התחום הזה של בטיחות הוא פיקציה, הוא לא קיים באמת במדינת ישראל", הוא אומר. הוא מספר על ממוני בטיחות שעוסקים בפועל בעבודה אחרת, בניגוד לנהלי משרד התחבורה. "יש שני פקחים בכל המדינה", כך מסביר דורון את חוסר האכיפה.

 

לכך מצטרפים תשתיות לקויות ומחסור בנהגים שמוביל להעסקה לא חוקית מתוך בצע כסף של חברות ההובלה. עוד גורמים שהובילו למצב הם חסך טכנולוגי וחוסר ביוזמה שלטונית כאשר כבר ארבע ועדות הוקמו לטיפול בתופעה - ואפילו המלצה אחת לא יושמה עד היום. לעומת זאת משרד התחבורה הודיע על העלאת גובה הקנסות, למרות שברור שלא רק הנהגים הם האשמים.

 

תגובת "כתר פלסטיק": החברה מייחסת חשיבות רבה לנושא הבטיחות ופועלת כל העת לשמירה על רמת בטיחות גבוהה. כל הנושאים שהועלו בדוח שהכין העובד ונמצאו נכונים טופלו ומטופלים בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם משרד התחבורה. כתר מקפידה ששעות עבודת הנהגים לא יחרגו מהמותר על פי חוק. משאיותיה מטופלות היטב וכשירות לנסיעה בכל עת. העובד פוטר מסיבות שלא נוכל לפרטן בשל שמירה על פרטיותו.

 

תגובת משרד התחבורה: המשרד נקט שורת צעדים שנועדו לצמצם את מעורבותן של משאיות בתאונות בהם חובת התקנה של מערכת התרעה להתנגשות מלפנים וסטייה מנתיב וגיבוש תקנות חדשות מחייבות בנושא ריתום מטענים. המשרד פועל להוספת בדיקה תקופתית במכון הרישוי נוסף על הטסט השנתי ולבדיקת חורף. ניידות הבטיחות של המשרד מבצעות בכל שנה כ-40,000 בדיקות תקינות של משאיות ושקילות בצדי הדרכים לאכיפת עומס יתר. המשרד פועל לאחד בימים אלה את חובת התקנת הטכוגרף הדיגיטלי בכלי רכב כבדים.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by