בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
אנליסט 
גוררים אותנו: כך מאלצות חברות הביטוח את הלקוחות לשלם יותר  

גוררים אותנו: כך מאלצות חברות הביטוח את הלקוחות לשלם יותר

 
אנליסט |
 

תחקיר "אנליסט": המבטחים לא מפרידים בין הביטוח המקיף לשירותי הדרך, ומוכרים מוצר הבנוי מהשניים - למרות הנחיות משרד האוצר. במקביל, החברות משווקות מבצעים המתנים את הדיל כולו ברכישת שירותי הדרך. התוצאה: שירות בינוני, פגיעה בספקים הקטנים ולקוח ישראלי שמשלם ביוקר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

למרות הנחיות משרד האוצר, הציבור הישראלי עדיין משלם יותר על ביטוח הרכב. תחקיר אנליסט שהתפרסם הערב (שלישי) חשף את הדיל שעושות חברות הביטוח על חשבון הלקוח הישראלי.


מהתחקיר עלה כי רוב המבטחים מסתירים מהנהג את העובדה שהמוצר שהוא רוכש בנוי משני מרכיבים: פוליסת הביטוח המקיף הבסיסית, שמכסה את הנזק לרכב עקב תאונות או גניבה, וחבילה נוספת של שירותי גרירה, החלפת שמשות, וכדומה.

 

>> כתבות נוספות בחדשות 10:

דוח המבקר על "צוק איתן" קובע: נתניהו ויעלון מנעו מידע מהקבינט

אירוע דריסה באלבמה - 11 בני אדם נפצעו

דוח המבקר - זעם המשפחות: "רה"מ ושר הביטחון הסתירו וטייחו, מגיעות לנו תשובות"


החבילה השנייה, שנקראת גם "כתב שירות" או "שירותי דרך", משווקת על ידי הרבה ספקים קטנים, מוצר שהלקוח יכול לרכוש באופן עצמאי אחרי השוואת מחירים וכך להוזיל לעצמו עלויות. שווי החבילה בשנה - מאות שקלים.

 

 
שירותי גרירה והחלפת שמשות כחלק מהביטוח (ארכיון)
 שירותי גרירה והחלפת שמשות כחלק מהביטוח (ארכיון)   צילום: חדשות 10 
 

התחרות הגדולה בתחום ידועה היטב לחברות הביטוח שמנצלות את המצב, ודורשות מהספקים הנחות מופלגות. את ההוזלות שהן משיגות הן לא מגלגלות ללקוח, נהפוך הוא - הן מגדילות באמצעותן את הרווחים, ומתעקשות למכור את שירותי הדרך היקרים ללקוחותיהן.


על פי החוק, חברות הביטוח נדרשות להציג בנפרד את עלות שירותי הדרך ודמי הביטוח, ואין הן רשאיות להתנות את רכישת הפוליסה בקניית השירותים. יחד עם זאת, כל כך חשוב לחברות למכור את כתבי השירות היקרים ללקוחות, שחלקן מסרבות להפריד בין השניים - למרות דרישות משרד האוצר בנושא.


דרך נוספת של חברות הביטוח לעקוף את ההנחיות בתחום נעשית באמצעות מבצעים. החברות השיקו מבצעים שונים, כמו למשל "תכנית לנהג הזהיר", ובאמצעות אלה מתנות את המחיר שמוצע לצרכן בהזמנת גרר מטעמן וכדומה. מי שיבקש לרכוש את הפוליסה ללא שירותי הדרך ישלם באופן אבסורדי יותר על הביטוח עצמו.

 

 

 
 

תגובת "הפניקס":

"הפניקס מעודדת רכישת פוליסה מורחבת ומקיפה באמצעות מתן הנחה מיוחדת, כדי לתת פתרונות וכיסוי ביטוחי מלא לכל צורך שעולה בביטוח הרכב, ומאפשרת למבוטח ליהנות משירותים רבים בעלויות מופחתות.
במסגרת הפוליסה המורחבת שמציעה החברה למבוטחיה - 'הפניקס זהיר', ובהתאם להנחיות שנקבעו ע"י משרד האוצר, יכול המבוטח לבחור האם לרכוש פוליסה עם כתבי שירות או לוותר עליהם."

 

תגובת "שלמה ביטוח":

"שלמה ביטוח פועלת בהתאם להנחיות הממונה על רשות שוק ההון ומאפשרת לסוכניה לבחור לרכוש ביטוח עם כתב שירות או ללא כתב שירות.
מכירת פוליסות הביטוח וכתבי השירות נעשית בהתאם לדרישת המבוטחים וצרכיהם הביטוחים, תוך ניסיון החברה להציע מחירים אטרקטיביים ותחרותיים לקהל לקוחותיה."

 

חברות הביטוח "הראל", "מנורה", ו"שומרה" בחרו שלא להגיב.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by