בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
ברקוד 
הסודות האפלים של חברות השיווק הטלפוני נחשפים 

הסודות האפלים של חברות השיווק הטלפוני נחשפים

 
ברקוד |
 

חברות הטלמרקטינג מטרידות את הצרכן הישראלי ללא כל הגבלה או מחסומים חוקיים. כיצד הן משיגות את המספר שלנו, מדוע אין חקיקה מתקדמת כמו זו שניתן למצוא בשאר העולם ובעיקר - מה ניתן לעשות על מנת להתגונן? "ברקוד" יצאה לחקור

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 
 
 

השיווק הטלפוני רודף אחרי הצרכן בטלפון הנייד מסביב לשעון. בניגוד לדואר הזבל, מייל "ספאם" והודעות טקסט אוטומטיות, האסורים לפי חוק, שיחות ממשווקים הן עניין חוקי לחלוטין. זאת למרות שאת מספרי הטלפון משיגות החברות ללא ידיעת הצרכנים וברוב המקרים בניגוד לרצונם.

 

עובדת לשער בחברת טלמרקטינג העידה כי השיחות שהייתה מבצעת נועדו לפתות לקוחות להגיע לפגישה בטוענת שווא, במטרה למכור להם מוצרים יקרי ערך: "מתקשרים לנשים כמה שיותר מבוגרות", היא הסבירה, "זאת האכולוסיה הכי טובה". במקרים אלו, הטלפן השיווקי זוכה בעמלה גדולה במיוחד.

 

>> כתבות אחרות בחדשות 10:

קצב ביקש לבטל את מעצר הבית הלילי שלו - המשטרה מתנגדת
ביקור ראשון של שליח טראמפ: יועץ הנשיא לענייני מו"מ נפגש עם רה"מ
"התנערו ממני כאילו אני לא קיימת": צה"ל יכיר בבנות זוג של חללים

 

חברות השיווק משיגות את מספרי הטלפון של לקוחות פוטנציאלים באמצעות חברות ייעודיות למטרה זו - חברות "לידים". הן מתמחות במציאת מספרי טלפון ופרטים של צרכנים ומכירתם לכל המעוניין. חברת ה"לידים" קונה את מספרי הטלפון מחברות הסלולר, הביטוח והתקשורת בהן הצרכנים רשומים ולהן הם מסרו את כל פרטיהם. חברת ה"לידים" מוכרת את המידע לחברת השיווק ב10-15 שקלים עבור כל מספר - סכום שעלול להגיע למאות אלפי שקלים במצטבר.

 

 
חברות ה"לידים" קונות את מספרי הטלפון מחברות הסלולר (ארכיון)
 חברות ה"לידים" קונות את מספרי הטלפון מחברות הסלולר (ארכיון)   צילום: סיון פרג', יח"צ 
 

במדינות רבות קיים חוק מיוחד להגנה על הצרכן מפני שיווק טלפוני: הן מאפשרות לכל מי שחפץ בכך להכניס את שמו למאגר מיוחד שחברות מסחריות מחויבות לבדוק לפני שהן מבצעות שיחת מכירות. אם שמו של צרכן קיים ברשימה, אסור לחברה להתקשר אליו.

 

מאגר ה -"אל תתקשרו אלי" בארצות הברית, לדוגמא, נוצר בשנת 2003. בשנת 2007 כבר 72% מהאמריקנים העידו כי הם נרשמו אליו. מתוכם, 77% טענו כי כמות הטלפונים הטורדניים קטנה מ-30 בחודש לשישה בלבד בממוצע. מאגרים דומים, המופעלים בחסות המדינה, קיימים גם בהונג קונג, סינגפור ואוסטרליה - שם המאגר פועל כבר יותר מעשור.

 

בישראל, החקיקה נמצאת בפיגור וחברות השיווק הטלפוני משתמשות במספרים שהן מקבלות מחברות ה"לידים" על מנת להטריד את הצרכן הישראלי ללא הפסק לאורך כל שעות היום. נכון להיום, הדרך היעילה ביותר להתחמק משיחות הטלמרקדטינג הטורדניות היא פשוט לא למסור את מספר הטלפון שלנו לאף חברה שהיא אלא אם אין ברירה - אין לדעת לאן הוא יגיע.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by