בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סלולר 
מנכ״ל נוקיה מדבר: ״איך איבדנו את שוק הסלולר והמצאנו את עצמנו מחדש״ 

מנכ״ל נוקיה מדבר: ״איך איבדנו את שוק הסלולר והמצאנו את עצמנו מחדש״

 
סלולר |
 

במשך שנים היא הובילה בבטחה את מכירות המכשירים הסלולריים, אבל אז פספסה את עידן הסמארטפונים ונעלמה מהשוק. עכשיו - עם מוצרי בריאות דיגיטלית, מצלמות תלת מימד ואפילו גרסת רטרו לטלפון המיתולוגי ההוא - מנכ״ל ״נוקיה״ הפינית מגיע לגייס עובדים בארץ, ומדבר בראיון בלעדי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

בבית העלמין הבלתי רשמי לסלולריים ישנים, כאן בכפר סבא, ברוך אורז מאות מכשירים שרובנו כבר שכחנו איך נראו.

 

עם כל הכבוד לבננה ההיא, ה-דגם שנדחס בארגזים של המחסן הזה הוא "נוקיה" - חברת הענק הפינית, שעד לפני 6 שנים נחשבה למובילה הבלתי מעורערת של התחום. עכשיו המוצר שלה מיועד, בעיקר למי שאין לו ברירה.

 

ויש כאן חתיכת נוסטלגיה.

 

>> לכתבות נוספות במדור

מורה נבוכים: מהפכת המחירים בשוק הסלולר

נוקיה משיקה מחדש את המהדורה הנוסטלגית

מנכ"ל בסט מובייל על מהפכת המחירים: "השוק היה זקוק לזה"


כן - בנקודת הזינוק הזו, כששני המכשירים הראשונים של נוקיה מוכרים לבדם יותר מחצי מיליארד יחידות בעולם, נראה כאילו שום דבר כבר לא יצליח לעצור את הנמר הפיני. פרסומת אחת מנצנצת עם צביקה פיק הספיקה, למשל, כדי שדגם ה-3100 ירוקן בתוך ימים את כל המדפים - ואפילו ייקרא על שמו של הזמר. רק שלו יש סוד קטן. "לי עצמי לא היה כזה מכשיר".

 

 
נוקיה 3100 בידיו של צביקה פיק
 נוקיה 3100 בידיו של צביקה פיק   צילום: מתוך פרסומת טלויזיה 
 

רג'יב סורי מנכ"ל נוקיה מגיע לארץ שנים אחרי, כשהחברה שלו עוסקת ברשתות תקשורת והצליחה להדחיק את הפלופ הסלולרי. קשה להרפות מאותה מפלה שנלמדת כבר שנים בכל פקולטה לניהול: איך חברה שרק ב-2008 החזיקה 40 אחוז מהענף - נמחקה מתוכו לגמרי, בתוך 3 שנים בלבד? "כשהטכנולוגיה נעה מהר אתה חייב לשמור על הקצב ולצפות את העדפות הצרכנים המשתנות. אתה טוב כמו המוצר האחרון שלך, ואני חושב שפספסנו במה שצרכנים ירצו, כמו למשל מסך מגע".

 

ובעצם לא רק היא: מאז ועד שברחה מהשוק, "נוקיה" במידה מסוימת נלכדה בשיתוף הפעולה העסקי שלה עם "מייקרוסופט" - חיבוק דב עם חברה שבה המנכ"ל הרשה לעצמו פשוט ללגלג, על הטרנדים החמים בעולם הסלולרי. שבויה בקונספציה הזו, "מייקרוסופט" גם השאילה לנוקיה מנכ"ל ראשון בתולדות החברה שהגיע מחוץ לפינלנד; סטיבן אלופ כבר הבין שאין ברירה אלא לפתח סמארטפון - אבל גם את זה התעקש לעשות בעזרת "מייקרוסופט" שבה הוא צמח.

 

בסוף זה לא באמת רק סיפור על נפילה או קאמבק של חברה אחת: בכביש המפותל של ענף הטכנולוגיה נעות במהירות אלפי מכוניות - כשכל פנייה שגויה, גם של שחקן חזק, עלולה לזרוק אותו לשוליים. תשאלו את "קודאק", "בלוק באסטר", "טאוור רקורדס" או "נוקיה" כמה קל להידחק משוק צפוף; ואם זה קרה אפילו לפינים, אחרי 150 שנה, זה בטח יכול לקרות לכל חברה גם במזרח התיכון.

 

 
רג'יב סורי, מנכ"ל נוקיה
 רג'יב סורי, מנכ"ל נוקיה   צילום: EPA 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by