בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
אפליקציות 
הקופון השמנמן שגוזרות תן ביס וסיבוס על ההזמנות שלכם 

הקופון השמנמן שגוזרות תן ביס וסיבוס על ההזמנות שלכם

 
אפליקציות |
 

המגזין הכלכלי "אנליסט" יוצא בעקבות שיטת תן ביס וסיבוס: למה כרטיסי הארוחות לעובדים גובים עמלות שערורייתיות מהמסעדות, ואיך כל זה ישפיע על הכיס שלנו?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

בכרטיס הזה מאות אלפי שכירים בישראל כבר מזמן התאהבו, אולי אפילו התמכרו: "תן ביס" - מועדון הצהריים של ההייטק - מאפשר למעסיק לסבסד בסכום קבוע את הארוחה של העובדים, במגוון רחב של מסעדות, ולא פחות חשוב: בלי בירוקרטיה מיותרת.

 

אלא שהמועדון גדל, ואיתו התיאבון לרווחים מטורפים: נכון להיום, תאמינו או לא, גובים שם מקופת המסעדה עד 12 אחוז מסכום ההזמנה - פי חמישה ויותר מהעמלה של חברות האשראי. אז מה הפלא שבעלי עסקים יוצאים למלחמה בשוק הדורסני?

 

>> לכתבות נוספות במוסף הכלכלי אנליסט

מה הבעיה בכניסת הבנקים לשיעורי החינוך הפיננסי?

כל העיוותים בדרך לכניסה לרשימת רבי המכר

המירוץ אחר המכתב בדרך לפיצויי הפיטורין

 

במסעדה איטלקית ברחובות, כל השולחנות כבר מלאים בעובדי פארק המדע שבחרו להעביר כאן את הפסקת הצהריים רק שבסוף הארוחה, את החשבון הם לא ישלמו באשראי - אלא בעזרת ״תן ביס״, כרטיס החיוב המגנטי שכבר טעון בתקציב היומי - לרוב במימון הבוס במשרד.

 

אבל רגע, איך כרטיס שאמור רק להגביר את תנועת הלקוחות לעסק, הפך בעיני מסעדות רבות לטפיל שחוגג על חשבונן? מתברר ששתי חברות ששולטות בענף, "תן ביס" ו"סיבוס", דורשות מכל עסק כזה לחתום על הסכם זהה - שיעביר לקופתן 6 אחוזים מסכום העסקה, בעצם 7 כולל המע״מ, רק תמורת החברות במועדון. חוץ מזה, המסעדה חייבת גם לתת הנחה של 5 אחוזים לפחות - ובמקרה של משלוח, יש ארבעה אחוזים נוספים שעוברים כעוד ביס ל"תן ביס". מי שיסרב לתנאים היקרים לא יוכל לגבות תשלום מהכרטיס האטרקטיבי - ולכן גם יימחק מיד ממפת הארוחות העסקיות בצהריים.

 

 
פיצה. כמה זה 12 אחוז מהבצק הפריך?
 פיצה. כמה זה 12 אחוז מהבצק הפריך?   צילום: פוטוליה 
 

העניין הוא שעם האוכל, התיאבון של "תן ביס" רק גדל: בתקופה האחרונה מתרחבים שם גם לתחום המשלוחים הפרטיים, כשההזמנות הביתה מתבצעות דרך אפליקציה סלולרית - והעמלה שגובה החברה מתנפחת ל-10 אחוזים, על חשבון מסעדות שחלקן ממילא מתקיימות רק בקושי.

 

לגדי בן אוליאל, מנכ״ל רשת ג׳פניקה הפופולרית, כל זה גרם לבקש פגישה דחופה עם מנכ״לית ״תן ביס״, נורית שקד. בניגוד לעשרות מסעדות אחרות שפשוט פוחדות להתעמת עם הדואופול האימתני של הענף, בן אוליאל החליט להחרים את כרטיסי "תן ביס" ברשת. וככה כבר נראים המתחרים החדשים: עידו ליבנה ופאבל פוקס, כבר מריצים במחתרת פיילוט שיוזיל את העמלות - לראשונה הכל דיגיטלי, בלי כרטיסי פלסטיק בכלל. חוץ מחדשנות טכנולוגית, בעסק שלהם בולטים המחירים: 3.5% בלבד - כשהמע״מ כבר כלול - בעצם בדיוק חצי מהעמלה שמשלמות המסעדות היום.

 

אלא שזה רק צעד קטן, בשוק שמגלגל מיליארדים - ובו שני שחקנים גוזרים קופון שמן. כל עוד ברשות ההגבלים לא מתערבים בכוח העצום של כרטיסי מזון כאלה, הביס הבא שהם יתנו במסעדות - הוא כנראה רק שאלה של זמן.

 

תגובת חברת "תן ביס": אלפי המסעדות המרוצות שעובדות עם החברה נהנות משירותי השיווק והפרסום, שמאפשרים לעסקים להגדיל את מחזור הפעילות באופן משמעותי. התנאים המסחריים זולים בהשוואה למקובל בעולם.


תגובת חברת "סודקסו", המפעילה את "סיבוס":
ההשוואה בין שירותי החברה לבין מחירי הסליקה בחברות האשראי שגויה מיסודה. השירות כולל מגוון של פעולות מורכבות ואפילו ביטוח אשראי למסעדנים. אנו פועלים מול תאגידים בלבד ולא פונים לצרכן הפרטי.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by