בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בארץ 
קיצוץ ביעדים ועליית מחירים: האם המיזוג בין אל-על לישראייר יפגע לנו בכיס? 

קיצוץ ביעדים ועליית מחירים: האם המיזוג בין אל-על לישראייר יפגע לנו בכיס?

 
בארץ |
 

הרשות להגבלים עסקיים בוחנת את המיזוג בין שתי חברות התעופה, שעלול להוביל לפגיעה קשה בתחרות ביעדים שבהם אין שמיים פתוחים. חשש נוסף הוא שהחברה הממוזגת תפסיק את טיסותיה לאילת, מה שיגרום לעליית מחירים גם בקו לעיר הדרומית ולירידה בתיירות הפנים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

אל-על וישראייר הן שתיים מארבע חברות התעופה עם הכי הרבה נוסעים בישראל. לכן, משמעות המיזוג בין השתיים, היא מתחרה אחת פחות בשוק התעופה, וזו הסיבה שהרשות להגבלים העסקיים בוחנת כעת את המהלך הזה.

 

אחת הבעיות העיקריות במיזוג היא עליית המחירים הצפויה ביעדים שבהם אין שמיים פתוחים. למשל, ביעדים אקזוטים כמו זנזיבר וגיאורגיה, שהיו עד היום בלעדיים רק לארקיע, אל-על וישראייר, ואליהם אין טיסות של חברות זרות, מיזוג של שתיים משלוש המתחרות יגרום באופן טבעי לעליית מחירים. "בתרחיש קיצוני - המיזוג יוביל לעליית מחירים של עד 20%", אומר דודו מחלב, מומחה תעופה וממנהלי "ארקיע" לשעבר.

 

>> לכתבות נוספות - חדשות עשר:

חשד לרצח בקריית ביאליק: גופת גבר נמצאה מכוסה בשטיח ועם סימני אלימות

4 הרוגים במסע ירי בצפון קליפורניה; אחת הזירות - בית ספר יסודי

בין הריסות בתים במזה"א מקפיא: ניצולי רעידת האדמה באיראן מתחננים לעזרה

חשש נוסף של הרשות להגבלים עסקיים היא שאל-על המאוחדת עם ישראייר תפסיק את טיסותיה לאילת, כפי שעשתה ב-2013, מה שהוביל גם אז לעליית מחירים. עם זאת, קיים גם תרחיש הפוך, שבו החברה הממוזגת תשתלט על הקו לאילת ותחסל את "ארקיע", מה שיוביל לתוצאה זהה עבור הצרכן: חברה מונופוליסטית שמספקת טיסות לעיר הדרומית.

 

 
מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
 מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון   צילום: רויטרס 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by