בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
איך מוכרים נשיא? 
 
 ניקסון בתשדיר טלוויזיה מ-1960   
 
ליאור קורן

כיום ברור לנו שהטלוויזיה משמשת ככלי מרכזי בכל קמפיין פוליטי, אולם לא כך היה לפני 50 שנה. ההיסטוריה של תשדירי הבחירות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
התשובה של קנדי מאותה שנה
 התשובה של קנדי מאותה שנה   
"הרעיון שניתן למכור מועמד לנשיאות באותן דרכים כמו דגני בוקר היא ההשפלה האולטימטיבית לתהליך הדמוקרטי", כך אמר לפני 50 שנה המועמד הדמוקרטי לנשיאות, אדליי סטיבנסון.

כיום ברור לנו שהטלוויזיה משמשת ככלי מרכזי בכל קמפיין פוליטי, במיוחד אם מדובר בקמפיין לנשיאות ארצות הברית. אולם לא כך היו הדברים לפני כחמישים שנה. באותם הימים, תחילת עידן הטלוויזיה, רק ל-400 אלף אמריקנים היו מכשירי טלוויזיה בביתם, ועיקר התעמולה הפוליטית התרכזה במודעות בעיתונות וברדיו.

הראשון שראה את הפוטנציאל הפוליטי של הטלויזיה היה רוסר ריווס, בכיר בעולם הפרסום הניו יורקי של שנות ה-50. ריווס פנה אז אל המועמד לנשיאות, דווייט אייזנהאוור, ושכנע אותו להשקיע כספים בקמפיין טלוויזיוני ראשון מסוגו.

ריווס האמין כי תשדירי פרסום של 20 שניות שישודרו במהלך תוכניות פופולאריות לתקופה כמו "אני אוהב את לוסי", יגיעו למסה גדולה של בוחרים וישפיעו עליהם יותר מאשר פרסום בכל מדיה אחרת. ניתן לומר שריווס היה החלוץ של הפרסום הפוליטי בטלוויזיה ועד היום מושפעים המפרסמים והפוליטיקאים מהעקרונות אתם קבע.
 

טכניקות של קולנוע

 
יוצרי תשדירי הטלוויזיה משתמשים בטכניקות הלקוחות מעולם הקולנוע כמו תסריטים, ויז'ואלס ועריכה, זאת כדי ליצור תמונה רבת עצמה של המועמד. עם השנים נערכו מספר מחקרים בנושא שגילו כי תשדירי התעמולה בטלוויזיה עוזרים לעורר אצל הבוחרים רגשות עזים של תמיכה במועמד שלהם או סלידה מהמועמד שמנגד.

בעוד שבמשך השנים התפתחו האמצעים הטכנולגיים כדוגמת מצלמות, מחשבי עריכה מתקדמים ועוד, שעוזרים בהפקת תשדירים ברמה גבוהה יותר ויותר, הרי שהאסטרטגיות והמסרים כמעט ולא השתנו. תשדירי הבחירות כיום זהים בתכניהם לתשדירים ששודרו במערכת הבחירות של 1952, כפי שקבע אותם רוסר ריוס.

גם במערכת הבחירות הנוכחית השקיעו שתי המפלגות הגדולות מאות מיליוני דולרים בהפקת תשדירי הבחירות וקניית זמן המסך לשידורן. אתר המוזיאון האמריקני לתולדות התמונע הנעה מביא סקירה מרהיבה של כל תשדירי הבחירות מאז 1952 ועד ימינו. מומלץ ומרתק.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by