בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תקציב הפרסום באינטרנט לשנת 2000 הסתכם ב-3.5 מיליון דולר 

תקציב הפרסום באינטרנט לשנת 2000 הסתכם ב-3.5 מיליון דולר

 
 
גיא גרימלנד, מערכת ד

מנכ"ל משותף במשרד הפרסום אידיאולוג'יק (e-dologic), דורון טל: " לא הופתעתי... יש יותר מדי מפרסמים שלא מעריכים את הכח שיש לאינטרנט כמדיה שיווקית"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
באופן לא מפתיע היום (שני)נודע, כי ההוצאה לפרסום באינטרנט בשנת 2000 הסתכמה ב-3.5 מיליון דולר בלבד, 0.3 אחוז מתקציב הפרסום הכולל. נתון זה עולה מדו"ח מיוחד שהוציא איגוד המפרסמים בישראל.
 
נתונים אחרים מגלים שההוצאה הכוללת לפרסום בשנת 2000 הסתכמה ב-1.192 מיליארד דולר, עלייה של 15 אחוז לעומת שנת 99. המפרסם הגדול ביותר הוא ענף התקשורת והמחשבים שריכז את ההוצאה לפרסום הגדולה ביותר, עם תקציבי פרסום בהיקף של 165 מיליון דולר.

למנכ"ל משותף במשרד הפרסום אידיאולוג`יק (e-dologic), דורון טל, יש הסבר לעניין. לטענתו המפרסמים עדיין לא הפנימו את העובדה שקיימים למעלה ממיליון גולשים, המהווים כח משמעותי מבחינה שיווקית. טל: "לא הופתעתי שרק 0.3 אחוז מתקציב הפרסום מופנה למדית האינטרנט. עדייו יש יותר מדי מפרסמים שלא מעריך את הכח שיש לאינטרנט כמדיה שיווקית. ברגע שהמפרסמים יעברו תהליך חינוך הם יבינו שאם משתמשים נכון במדית האינטרנט אפשר להגיע לתוצאות שיווקיות יפות. חשוב להבין שיש היום למעלה ממיליון גולשים באינטרנט שזה יותר מקוראי העיתונים".

לטל גם הסבר לגבי התהליך שעובר הפרסום באינטרנט: "זו מדיה חדשה, וכמו שמדית הפרסום בטלוויזיה לא התפתחה מייד, כך גם האינטרנט. שאלת המיליון דולר היא מתי זה ישתנה. במשרד אנחנו עורכים מצגות ללקוחות ומנסים להציג להם את היתרונות של פרסום באינטרנט".

טל אף התייחס לקמפיין הפרסומי `פה` שנערך בשבועות האחרונים באתרים שונים, במטרה להציג בפני המפרסמים את יכולת החשיפה שיש בפרסום באינטרנט. טל: "הרעיון היה נכון, אבל נעשו שם כמה דברים לא נכונים".

לסיכום, החזון של טל הוא שמדית האינטרנט תזכה לפחות לחמישה אחוזים מעוגת תקציב הפרסום הכולל. טל: "השאיפה היא שנגדל מ-0.3 אחוז לחמישה אחוזים, אבל זה לא יקרה בשנה הקרובה, אלא רק בעוד כמה שנים".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by