בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הפנסיונרים בארץ גולשים פי 3 מן הגולש הממוצע 

הפנסיונרים בארץ גולשים פי 3 מן הגולש הממוצע

 
 
גור תירוש, מערכת דה

על פי סקר נילסן אי-ריטינגס לחודש אפריל עולה, כי בני ה- 65 ומעלה גולשים בממוצע 25 שעות בחודש ונכנסים לאינטרנט 24 פעמים; עוד מתברר כי היום העמוס ביותר ברשת הוא יום שישי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לפני כחודש פרסמה לראשונה חברת נילסן אי-נט רייטינגס את נתוני הגלישה באינטרנט הישראלי. המהומה לא איחרה לבוא ונסבה בעיקר על דירוג קבוצת האתרים. חודש אחרי אומרת מנהלת השיווק והמכירות של נילסן אי-רייטינגס בישראל, שרית צ`כנוביץ, כי גם בעתיד מתכננת החברה להמשיך באותה מתכונת. "הדו"ח שלנו כולל פירוט של קבוצת האתרים, שמות האתרים עצמם ואפשרות פילוח של אזור באתר עד לרמה של דף ספציפי".
 
עיקר הביקורת על נתוני החברה נבעה משיטת הדירוג על פי קבוצות. החברה נוהגת לקבץ מספר אתרים ויישומים השייכים לאותם בעלים, לקבוצה אחת. כך יוצא שקבוצת אתרי MSN בארץ הורכבה הן מאתר MSN המקומי, הן מהאתר העולמי ושירותי הדואר העולמיים והמקומיים.

צ`כונביץ` מסבירה מדוע החברה פועלת על פי שיטה זו : "בטבלת הקבוצות אנו מודדים למעשה גולשים שנכנסו לאותה קבוצה. ישנה חפיפה של גולשים בין אתרים אלה וחשוב לנו להציג חפיפות למפרסמים שרוכשים את הדו"ח ולבעלי האתרים, על מנת שאלה ילמדו את הרגלי הגלישה של המבקרים אותם. הסיבה העיקרית היא הרצון שלנו למדוד במדויק את מספר הגולשים ללא חפיפות ולכן טבלת הקבוצות חיונית".

בנוסף לטבלת האתרים עתידה נילסן להוציא גם פירוט של דירוג האתרים עצמם וזאת בשל בקשת מנהלי האתרים בישראל.

במעבר מפורט על הדו"ח החודשי של נילסן, במשרדי החברה עולה תמונה מפורטת ומעניינת ביותר לגבי הרגלי הגלישה בארץ. הדו"ח עצמו מורכב מארבעה חלקים: מדידת קהל הגולשים, נתונים על אסטרטגית מסחר אלקטרוני, אסטרטגיות השקעה באינטרנט והחלק הרביעי אסטרטגיות מדיה באינטרנט.

נכון להיום, מכיל הדו"ח של חודשים אפריל ומאי רק נתונים לגבי החלק הראשון: מדידת קהל הגולשים, אולם על פי צ`כנוביץ תוך מספר חודשים תחל החברה לספק את שאר הנתונים החסרים. "כוונתנו להעמיד לרשות הלקוחות תוך מספר חודשים, מידע רחב ומקיף על כל המתרחש באינטרנט המקומי", מסבירה צ`כנוביץ, "לדוגמא נתונים על צורות החיבור של הגולשים, חלוקת אתרים על פי נושאים, דוחות ניתוח של אנליסטים על האינטרנט בישראל, ובכלל זה גם נתונים ומגמות על תחום המסחר האלקטרוני בארץ".
 

הקשישים גולשים יותר

מנתוני חודש אפריל אשר נחשפים לראשונה עולה כי קבוצת גילאי ה- 65 ומעלה אשר מהווה פחות מ- 3 אחוזים באוכלוסיית הגולשים , גולשת בממוצע 24 פעמים בחודש, כשבאמתחתן למעלה מ- 25 שעות בחודש. לצורך השוואה, הממוצע של הגולש הישראלי עומד על 8 שעות ו- 25 דקות לחודש.

כמו כן עולה מן הנתונים כי היום ה"צפוף" ביותר הינו יום שישי, במהלכו נכנסים לרשת כ- 59 אחוז מכלל הגולשים בארץ, יום שבת מדורג במקום השני עם 57 אחוזים והיום ה"רגוע" ביותר הינו יום רביעי בו נמצאים כמחצית מהגולשים ברשת.

את הדו"ח המלא מייעדת נילסן ללקוחות אשר מעוניינים לקבל פירוט ומגמות על שוק האינטרנט בישראל. "קיים ביקוש על נתוני השוק בישראל גם בקרב גופים באירופה ובארצות הברית", אומרת צ`כנוביץ, "הדרישה מגיעה מכמה ענפים, דוגמת התחום הפיננסי, הייעוץ והטכנולוגי".

מדבריה של צ`כנוביץ עולה, כי עלות ההקמה של פרוייקט נילסן עתידה להסתכם בכמיליון דולר והחברה צופה להגיע לכיסוי ההשקעה בתום השנה השלישית לפעילותה בארץ. "ישראל לעולם לא תהיה מדינה אשר תביא לנו הכנסות של מיליוני דולרים, אבל חשוב לנו להיות בפריסה עולמית כמה שיותר רחבה", מסבירה צ`כנוביץ. "אנו רוצים להיות בכמה שיותר נקודות. עד סוף השנה נגיע למעל ל- 30 מדינות אשר מכסים יותר מ- 95 אחוזים ממפת הגולשים בעולם".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by