בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
משרד התקשורת ידרוש ממירס 25 מיליון ד' בעבור רישיון המפעיל הסלולרי 

משרד התקשורת ידרוש ממירס 25 מיליון ד' בעבור רישיון המפעיל הסלולרי

 
 
הדר חורש ואליסה אודנ

כך קבע שר התקשורת, ראובן ריבלין, שנכנע ללחץ של משרד המשפטים בעניין; פרטנר בתגובה הגישה בג"ץ; לטענתה אין לגבות ממירס מחיר שלא נקבע במכרז

 
 
 
 
 
 
 
 
 
משרד התקשורת ידרוש ממירס 25 מיליון דולר בעבור רישיון המפעיל הסלולרי - כך קבע אתמול שר התקשורת, ראובן ריבלין, בדיון שהתקיים במשרדו. התשלום בעבור הרישיון ייפרש על פני כמה שנים - על פי הערכות, בין חמש לעשר שנים.
 
מירס קיבלה רישיון מפעיל סלולרי בתחילת 2001. הרישיון איפשר לה לגבות תשלום בעבור שיחות נכנסות למנוייה, לחסוך בעלויות התפעול של החברה, להעניק למנוייה מספרי טלפון סלולרי וליהנות מדימוי של חברת סלולר.

משרד התקשורת התכוון להעניק למירס את הרישיון ללא תמורה, ואולם תחת הלחץ שהפעיל משרד המשפטים הסכים לגבות ממירס את מחיר הרישיון שייקבע מאוחר יותר. מאז מקיים משרד התקשורת דיונים ממושכים עם החברה.

במקביל לדיונים עם מירס עתרה חברת פרטנר לבג"ץ בטענה שאין לגבות ממירס מחיר שלא נקבע במכרז, או שאינו דומה למחיר שנקבע במכרז שבו זכתה פרטנר ושילמה 400 מיליון דולר. נראה כי ההחלטה שמירס תשלם 25 מיליון דולר תהיה בתוקף, רק אם תידחה עתירתה של פרטנר.
 

'נתח השוק של החברה נותר קטן'

נתח השוק של חברת מירס נותר קטן והיא אינה מהווה איום מסחרי של ממש על שלוש חברות הסלולר האחרות - כך טוענת חברת מירס בתגובה לעתירת חברת פרטנר לבג"ץ. בג"ץ עתיד לקיים דיון בעתירה ביום רביעי השבוע.

בעתירה טענה פרטנר כי הרישיון לפעול כחברת סלולר שהעניק למירס שר התקשורת לשעבר, בנימין בן אליעזר, ניתן במחטף יום לפני הבחירות לראש הממשלה, ובניגוד לכל נוהל שלטוני ראוי. פרטנר טענה כי הרשיון ניתן למירס ללא מכרז ומבלי שנדרשה לשלם עבורו - דבר המהווה פגיעה בעיקרון השוויון. שר התקשורת טען בתשובתו לעתירה כי אין כל פסול בהחלטה.

בתגובה שהגישה מירס, באמצעות עו"ד רנאטו יאראק, טוענת החברה כי מתן הרישיון הכללי לא שינה משמעותית את היקף המכירותיה, ש-90 אחוז מהן נותרו בתחום המגזר העסקי-מוסדי. לטענת מירס, נרשם גידול מסוים במכירותיה כתוצאה מכמה עסקות עם רשויות ציבוריות.

מירס מתכוונת להגיע לכ-230 אלף לקוחות ב-2001, לעומת 170 אלף שהיו לה בתחילת 2001, ממוצע של 5,000 לקוחות לחודש.

לטענת מירס, מדובר ביעד צנוע, שאינו בר השוואה למספר הלקוחות של חברת פרטנר, שעלה על פי פרסומיה מ-834 אלף לקוחות בתחילת שנת 2001 ליותר ממיליון לקוחות כבר ב-31 במארס 2001, ממוצע של 58 אלף מנויים חדשים מדי חודש.
 
 

שינויים בלתי הפיכים

מירס טוענת עוד כי עלות ההליכים שביצעה בעקבות קבלת הרישיון הכללי היא מיליוני שקלים, וכי מבחינת המערכות ההנדסיות ומערכות חיוב הלקוחות שלה, השינויים שביצעה בלתי הפיכים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by