בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
"מחכים לי בתור לפחות חמישים אתרים" 
 
 
יניב קרן, דה-נט

כך אומר מנכ"ל MSN ישראל דורון ליבשטיין; בראיון שנערך עימו הוא מונה מספר חידושים שיתרחשו בקרוב בפורטל וממשיך לדבוק בעמדתו לפיה בעוד כשנה תעבור החברה לאיזון כלכלי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
היריבות בין פורטל MSN ישראל לבין וואלה! הגיעה לאחרונה לשיאים חדשים לאחר פרסום מדד נילסן, יריבות שלצידה יתהדק בעתיד שיתוף הפעולה. הפורטל שהגיח לרשת רק לפני שנה, הצליח לתפוס במהרה תפקיד של שחקן מרכזי.
 
החודשים האחרונים יצרו מספר שינויים במפת האינטרנט הישראלי, אולם לדעתו של מנכ"ל MSN ישראל, דורון ליבשטיין, זו עדיין לא תמונת המצב הסופית. "אני מאמין שבשנה הקרובה יתרחש עוד שינוי בתחום. אתרים יתמזגו, בדיוק כמו האיחוד ההגיוני שנעשה ביןIOL לוואלה.

אתרים שעומדים לאחרונה בסימן שאלה גדול הם נענע ותפוז, אתה חושב שהם ימשיכו להתקיים?

"תפוז מתמקד ברעיון חשוב של תקשורת בין אנשים, הדבר בא לידי ביטוי בצ`טים וקהילות. אני מאמין שהאתר ימשיך לפעול אם ימשיך להשכיל ולשתף אתנו פעולה".

בניגוד לשאיפה הגלויה שלו, להמשך שיתוף הפעולה עם תפוז, מספר ליבשטיין, שבתקופה הקרובה יוחלפו חלק מן השירותים, שמתקבלים כיום מתפוז, לשיתופי פעולה עם וואלה. כך למשל יוחלף מנגנון החיפוש הקיים כיום ב-MSN למנגנון החיפוש של וואלה. גם הפורומים והקהילות שעלו לאחרונה לכותרות יוכנסו לשימוש באתר MSN , כך גם אתר הלימודים "יורם". מנגד ישמרו ב-MSN על הצ`ט של תפוז, המכיל מספר גדול של גולשים.

שיתוף הפעולה עם וואלה מלווה, כאמור, בטונים צורמים בגלל שיטת המדידה של נילסן השנויה במחלוקת. על פי "שיטת הקבוצות" מוקם הפורטל בחודשים האחרונים במקום הראשון ועל פי "שיטת הדומיינים" במקום השני. הדבר גרר זעם מצד הנהלת וואלה, שהתנגדה לשיטת הדירוג הראשונה. ליבשטיין מתייחס לעניין הביקורת על מדידת הרייטינג ומסביר שהיא אינה במקומה: "אנחנו מובילים במדד נילסן על פי קבוצות, והדרישה להציג את התוצאות על פי דומיינים פשוט אינה נכונה. אני הנציג בארץ של MSN, אם מפרסם מגיע, אלי אני יכול לתת לו את הפתרון המלא של פרסום באתר MSN העולמי. אני נמצא בקשר מתמיד ופועל בשיתוף פעולה עם קבוצת MSN, בדיוק כפי שאני מחוייב לאינטרנט זהב ולמיקרוסופט".

החשש הגדול הוא שפורטל כמו MSN עשוי להפוך לגוף שירכז בעתיד כוח רב מידי, כוח שיאפשר לו למנוע מאתרים אחרים לפעול ללא שיתוף פעולה עם הפורטל. ליבשטיין דוחה את הטענה הזו, ומספר שהוא אינו פוסל אף אתר על הסף. "כמובן שהאתרים צריכים לעמוד בקריטריונים שלנו מבחינת טכנולוגית, ואנחנו לא מכניסים אתר שאין לו ערך מוסף. המטרה היא לא להעלות ערוץ בו יהיו שני ספקי תוכן שיתחרו אחד בשני, אלא ספקי תוכן, שמשלימים אחד את השני". "אני מאמין שבשנה הקרובה אנו נישאר בין השחקנים המרכזיים בשוק. הצלחה של MSN תסייע גם להצלחה של ספקי תוכן קטנים, ותאפשר לגולשים להנות מאתר אחד גדול שמרכז את הכל".
 

שותפי תוכן חדשים

בחודשים הקרובים צפויים שינויים רבים והאתר, שכידוע מתבסס על מודל של שותפי תוכן, מתכוון לצרף אליו עוד מספר שחקנים מאושרים "מחכים לי בתור לפחות חמישים אתרים", מסביר ליבשטיין, שדבק בעמדתו, כי המודל שהציג לעולם האינטרנט הישראלי, הוא המודל המנצח.
 
 

דיברת כבר עם יעקוב איילון?

"כן, אנחנו בוחנים שיתוף פעולה עם `חדשות 24` וגם עם חברת החדשות השניה, במידה ובית המשפט יקבע שחדשות 24 לא תפעיל את ערוץ החדשות".

בעתיד הקרוב יעלו ב-MSN ערוצים חדשים, כגון תיירות בשיתוף איסת"א, ופספורט. ערוץ הבידור יכלול את אתר מפה שכולל בתוכו גם את מטרופוליס. דן אנד ברדסטריט יספק לפורטל מנוע חיפוש לעסקים. בנוסף, יושק בקרוב ערוץ לשירותי קהילה, בשיתוף ארגון מתן. פורטל MSN ישיק גם ערוץ לוחות בשיתוף נדל"ן קום וג`וב אינפו. אולם גולת הכותרת של החידושים הוא רדיו "מומה", שמופעל על ידי חברת קשת אינטראקטיב. הרדיו החדש יסייע לקדם את מומה בקרב הגולשים ומנגד ייתן ל-MSN קלף חזק נגד הרדיו של וואלה. ליבשטיין עדיין אינו יודע אם ההאזנה לרדיו תהיה כרוכה בתשלום, "החלטה כזו צריכה להתקבל מצד מפעילי הרדיו", הוא מסביר.
 

לא מפחד להיות הראשון שיקח כסף

בעוד זמן לא רב, כך על פי דבריו של ליבשטיין, עשוי הפורטל להתחיל לגבות תשלום מגולשיו. "אין לי בעיה עקרונית לקחת תשלום, ואני לא מפחד להיות הראשון שיעשה את זה", אומר ליבשטיין. לדבריו, השינויים יתרחשו בתקופה הקרובה. "זה בלתי נמנע", הוא מסביר.

גביית התשלום ב-MSN, תהיה ככל הנראה עבור שירותים בעלי ערך מוסף, כגון גישה להוטמייל ישראל דרך אאוטלוק אקספרס. דוגמא נוספת היא הגדלת נפח האחסון של מנויי שירות הדואר ל-10 מגה בייט. אולם מדבריו של ליבשטיין עולה, כי עיקר ההכנסות של הפורטל יתבססו על פרסום וחסויות.

"גביית התשלום העיקרית תהיה על ידי ספקי התכנים, MSN ירוויח מפרסום ויציג כותרות בלבד. גולשים שירצו לקרוא את התוכן יצטרכו לשלם", אומר ליבשטיין. התמונה המצטיירת מכך היא עגומה: גולשים, המעוניינים להפיק מגלישה קצת יותר מתרגול לשרירי האצבעות, יאלצו לשלם גם לספק התשתית (בזק), גם לספק הגישה (ISP), וגם לספק התוכן. "אין ברירה, פשוט אין ברירה", אומר ליבשטיין ומסביר, שללא גביית תשלום אתרים לא יוכלו להמשיך להתקיים.

משרדי הפרסום, הם יעד עיקרי של ליבשטיין, יעד שלא מניב את התוצאות הרצויות. "אני נמצא איתם בקשר מתמיד, ובמקביל אנחנו פועלים גם לגיוס חסויות מקרב החברות. לצערי הרב אני נתקל בתגובות מתסכלות, רוב המפרסמים מציינים בפני שהם אינם מבינים בתחום, וזה חבל מאחר ופרסום במדיה הזו יכול להביא לתמורה רבה עבור ההשקעה. החשיפה באינטרנט היא אדירה וזולה בעשרות מונים מכל מדיה אחרת".

מנגד מצייר ליבשטיין תמונת מצב ורודה לגבי האתר החדש יחסית: "עמדנו בכל היעדים הכספיים, שהצבנו לעצמנו. לא הפסדנו יותר ממה שהיינו אמורים להפסיד בשלב הזה", אומר ליבשטיין. עם זאת הוא מסרב לפתוח את הספרים. "למה לי לעשות את זה מה זה יתן לי", הוא מסביר, ומממשיך לדבוק בעמדתו לפיה בעוד כשנה יעבור האתר למצב של איזון כלכלי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by