בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
דיגיטלי? לא יודע, אבל חושב שזה טוב 

דיגיטלי? לא יודע, אבל חושב שזה טוב

 
 
חני ברבש, דה-נט

סקר חדש מגלה: רוב הציבור לא יודע מהם שידורים דיגטליים, אך חושב שהם עדיפים על שידורים רגילים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
רוב הצרכנים אינם יודעים מהם שידורים דיגיטליים, אך הם בכל זאת מעריכים כי הם טובים יותר משידורים רגילים - כך לפי סקר שערך מכון המחקר רותם. בסקר אמרו 52.3 אחוז מהמרואיינים כי אינם יודעים שידורים דיגיטליים מהם, אך 58 אחוז העריכו כי יש להם יתרונות על פני שידורים רגילים.
 

כלומר, חברות הכבלים והלוויין השיגו את היעד העיקרי שלהן: הן הצליחו להעביר את המסר כי שידורים דיגיטליים הם מוצר המגלם חידוש טכנולוגי וכי הוא עדיף על המוצר הקיים, גם אם רוב הצרכנים לא יודעים מהי הטכנולוגיה עצמה.

חברות הכבלים עורכות זה כמה חודשים מסעות פרסום לשידורים דיגיטליים, תוך שימת דגש על איכות קול ותמונה ומגוון ערוצים חדשים לבחירה. קדמה להן חברת הטלוויזיה בלוויין YES, שהיתה הראשונה שיצרה מודעות לשידורים דיגיטליים. חברות הכבלים תבל דיגיטל ומתב דיגיטל הודיעו אתמול על שיווק חבילות ערוצים (טירינג), שירות המוצע רק למנויים על שידורים דיגיטליים. זאת, בתחרות ישירה עם YES, שכל שידוריה דיגיטליים, המציעה חבילות כאלה מאז החלה בפעילות.

הסקר של מכון רותם נערך ב-17-15 ביולי בקרב מדגם מייצג של 505 איש באוכלוסייה היהודית הבוגרת (מעל גיל 18). בקרב המרואיינים שאמרו כי אינם יודעים מהם שידורים דיגיטליים, 47.7 אחוז בכל זאת אמרו כי השידורים האלה מבטיחים איכות שידור גבוהה. כ-12 אחוז מהמרואיינים ענו תשובות הקשורות באיכות התמונה, כשהתשובות הבולטות היו "איכות שידור מושלמת" ו"אין הפרעות". כ-9 אחוז קישרו בין שידורים דיגיטליים לשידורים באמצעות לוויין, ו-2 אחוז נוספים אמרו כי שידורים דיגיטליים קשורים בחברת הלוויין YES. כ-4.8 אחוז קישרו בין שידורים דיגיטליים לחברות הכבלים "מתב, תבל וערוצי זהב", כדבריהם (ראו תרשים). מהסקר עולה עוד כי מבין המרואיינים שתיארו מהם שידורים דיגיטליים יש ייצוג יתר לבני הגילאים 34-25, וייצוג יתר לחילונים, לבעלי הכנסה גבוהה מהממוצע ולבעלי השכלה אקדמית.


ההגדרה המקצועית של שידורים דיגיטליים, כפי שניתנה על ידי סמנכ"ל הנדסה בתבל דיגיטל, בצלאל קניגשטיין, כנראה לא היתה מסייעת לחברות לקדם את הפעילות. לדבריו, "שידור דיגיטלי מבוסס על שליחת אותות מקודדים לבית הלקוח באופן המונע רעשים והפרעות סביבתיים. האותות עוברים קידוד והצפנה ונשלחים לבית הלקוח, שם הם מפוענחים על ידי ממיר מיוחד. השימוש בשיטת השידור הזו מאפשר ניצול טוב יותר של רוחב הפס, ועיבוד הנתונים בממיר מאפשר מתן שירותים נוספים, כמו שירותים אינטראקטיוויים".

לפי הנתונים של ארבע החברות, מדי יום מצטרפים כ-4,000 לשירותים דיגיטליים.

סמנכ"ל השיווק של תבל, איתן גליק, אמר אתמול (רביעי) כי "הטמעת טכנולוגיה חדשה היא תמיד תהליך קשה, ולכן המסר העיקרי שלנו הוא המשמעות של שידורים דיגיטליים מבחינת הצרכן". לדבריו, בתבל דיגיטל מרוצים מהתוצאות של פעילות הפרסום, שכן בתום ארבעה חודשים וחצי כ-20 אחוז מהמנויים עברו לשידורים דיגיטליים.

מנכ"ל המשותף ומנהל הקריאטיב במתב דיגיטל, גדעון עמיחי, אמר אתמול: "לא היתה לנו יומרה להסביר את הטכנולוגיה, אלא להדגיש את השינוי הטכנולוגי, המבטיח איכות שידור גבוהה ומגוון ערוצים".

מסעות הפרסום של מתב דיגיטל מתמקדים בלקוח, וכך גם הסיסמה - "מתב דיגיטל, הרגעים הגדולים שלך". מסע הפרסום החדש של החברה התבסס על אותו מסר, והשתמש בסיסמה "לכל אחד יש רגעים גדולים שיכולים להיות גדולים יותר" כדי להדגיש את השיפור הגלום בשידורים דיגיטליים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by