בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
השבוע הגורלי של Xbox  

השבוע הגורלי של Xbox

 
 
TheNet

מיקרוסופט דוחה השקת הקונסולה - בצמוד לנינטנדו; נציגי החברה טענו כי הדחייה אינה קשורה להתקפת הטרור אך סירבו להסביר מהי הסיבה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חברת מיקרוסופט הודיעה כי היא דוחה את ההשקה הרשמית של קונסולת המשחקים הביתית שלה, Xbox, בשבוע.

 
כעת מתוכננת ההשקה הרשמית ל-15 בנובמבר, במקום התאריך המקורי, 8 בנובמבר. דחיית ההשקה תגרום לכך שמיקרוסופט תשיק את הקונסולה שלה שלושה ימים לפני שהמתחרה הגדולה שלה, נינטנדו, תשיק את הקונסולה החדשה שלה, GameCube.


נציגי מיקרוסופט טענו בכלי התקשורת בעולם כי הדחייה אינה קשורה להתקפת הטרור בארה"ב, אך סירבו להסביר מדוע החליטה החברה לדחות את מועד ההשקה.

תעשיית משחקי הווידיאו הביתית נהפכה בשנים האחרונות לתעשייה בעלת היקף של כמה עשרות מיליארדי דולר בשנה. עד כה שלטו בתעשייה החברות היפניות סוני, נינטנדו וסגה. במארס 2000 חשף יו"ר מיקרוסופט, ביל גייטס, בכנס השנתי של מפתחי המשחקים בסן חוזה, את העובדה שהחברה מפתחת קונסולה משל עצמה שתושק לקראת סוף 2001.

מאז אותה הודעה מתנהל קרב יחסי ציבור בין יצרניות הקונסולות לקראת ההשקות השונות שלהן: סוני באמצעות השקת PlayStation 2, סגה המתכננת להוציא לשוק את Dreamcast, נינטנדו הנערכת להשקת GameCube ומיקרוסופט עם ה-Xbox.

הקונסולות החדשות הן בעלות תכונות חדשות, המרחיבות אותן מעבר למשחק וידיאו לילדים. הן מצוידות בכונן קשיח גדול, בחיבור מהיר לאינטרנט, במעבד גרפי רב עוצמה, אפשרות לנגן תקליטורי מוסיקה ו-DVD וכדומה. מדובר ביכולות שהופכות אותן, על פי הערכת היצרניות, למרכז הבידור הביתי העתידי.

 

מיקרוסופט מכחישה טענות בדבר קשיי ייצור


דחיית תאריך ההשקה של ה-Xbox מחזקת את ההערכות בשוק כי מיקרוסופט נתקלה בקשיים בייצור הקונסולה. בחודש שעבר הכחישה החברה דו"ח של בנק ההשקעות תומס ויזל פרטנרס, שבו נטען כי היא מתקשה לייצר את ה-Xbox בשל פגם שהתגלה בלוח האם של המערכת.

הדו"ח גרם לחששות בקרב משקיפים ולפיהם תתקשה החברה לעמוד בביקוש למוצר ותגרום לתסכול הדומה לזה שחווים הצרכנים בשעה שהם מנסים להשיג את קונסולת PlayStation 2 של סוני, שאינה מצליחה לעמוד בביקוש.

מיקרוסופט סירבה להעריך כמה יחידות של הקונסולה יהיו זמינות בחנויות בשבוע ההשקה. לפני כמה חודשים העריכה החברה כי תצליח להזרים לחנויות 800-600 אלף יחידות, ואולם כעת היא מסרבת להתייחס לנתון זה וטוענת כי בתקופת החגים בארה"ב, מסוף נובמבר ועד סוף דצמבר, תעביר לחנויות 1.5-1 מיליון יחידות, בקצב של יותר מ-100 אלף יחידות בשבוע. "אנחנו מתרכזים במספרים של עונת החגים ובחידושי המלאי השבועיים אצל המפיצים שלנו", אמר בהודעה מיוחדת לעיתונות דובר חטיבת Xbox בחברת מיקרוסופט.

הקשיים בייצור ה-Xbox, ודחיית ההשקה בשבוע, גורמים למיקרוסופט להיות נתונה ללחציה של המתחרה המרכזית שלה, נינטנדו, שהודיעה לפני כחודש כי היא דוחה בשבועיים את השקת הקונסולה שלה, GameCubeוכי תציג אותה לציבור האמריקאי ב-18 בנובמבר.

לקרבה בין מועדי ההשקה משמעות שיווקית ניכרת. מיקרוסופט מקדימה את נינטנדו בשלושה ימים בלבד, ורק במשך תקופה קצרה זו תוכל ליהנות מתשומת לב מלאה של אמצעי התקשורת ושל הציבור. כעבור שלושה ימים תציף נינטנדו את החנויות בקונסולה החדשה שלה ותתפוס את הכותרות בכלי התקשורת.

בתקופה קצרה זו תיאלץ מיקרוסופט להתמודד עם ההערכות הרווחות כיום בתעשיית המשחקים. משקיפים ובכירים בתעשיית המשחקים, אשר בחנו את הקונסולות של שתי החברות בתערוכות ובתצוגות פומביות שנערכו באחרונה, טענו כי המוצר של נינטנדו עדיף על זה של מיקרוסופט: לדעתם, ל-GameCube ביצועים עדיפים לעומת Xbox של מיקרוסופט, והיא תצא לשוק מלווה בכמות גדולה יותר של משחקים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by