בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
נחשף הקמפיין בערבית ששיגע את הגולשים 
 
 
עידו קינן , חדשות נע

בית הספר בצלאל הוא הלקוח של קמפיין ה"תג'רה תוקבל" הסנסציוני, שעורר תגובות רבות; יובל הולנדר, מצוות הקמפיין: היו לנו עשרות עד מאות אלפי הקלקות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
קמפיין "תג`רה, תוקבל", שעצבן גולשים רבים והפחיד אחרים, נחשף היום כקמפיין לבצלאל, בית-הספר הירושלמי לעיצוב ואומנות. יובל הולנדר, סופרוויזר אינטראקטיב בחברת שייפ, אומר שמדובר באחד הקמפיינים האפקטיביים באינטרנט, שזכה לפי 90 עד 100 הקלקות מכל קמפיין אחר שעשתה החברה, ובמספרים מוחלטים, עשרות עד מאות אלפי קליקים.
 
תג`רה, תוקבל: הדור הבא
 תג`רה, תוקבל: הדור הבא   
הקמפיין, פרויקט של שייפ ומשרד הפרסום אדלר, חומסקי & ורשבסקי, עלה לאינטרנט בשבעה אתרים ישראליים, ובמקביל בשלטי חוצות. בשלטים הופיעה הכתובת "תג`רה, תוקבל" ("תעיז, תתקבל") בערבית, בכתב יד ובמראה כללי של גרפיטי. באינטרנט קפץ חלון נפרד (פופ-אפ) עם הכתובת, בליווי הקראת הטקסט. על הקמפיין אחראיים אשכול נבו (קופירייטינג), יונתן סטרין (ארט דירקטור), הולנדר (אינטראקטיב) ונועם לייזרוביץ` (סופרוויזר).
 
"`תעיז, תתקבל` זו אמירה אומנותית שאנחנו מצפים לה מהמועמדים לבצלאל", מסביר הולנדר. "הרעיון בקמפיין היה להוציא את השפה הערבית מההקשר הרגיל שלה, ולשים אותה בהקשר מפתיע של חלון פופ-אפ, שמתפרץ למסך של הגולש. הפופ-אפ הוא כמו באתרי סקס מסוימים, מציק כל הזמן, ולא עוזב אותך. לכן נבחר פופ-אפ ולא באנר או טופלייר (פרסומת המרחפת על פני עמוד האינטרנט - ע.ק.)".
 
 
"הם רוצים להראות לך שבמדינה שהשפה השניה הרשמית שלה היא ערבית, אף אחד לא יודע מילה וחצי מילה ממנה", כתב הגולש אאוטר בפורום תרבות דיגיטלית של נענע, אולם ברוב המקרים, הניסיון להוציא את השפה הערבית מהקשרה השלילי הרגיל אצל הישראלי הממוצע לא צלח כל כך. גל התגובות שהקמפיין עורר מראה משהו עלינו לא פחות מאשר על הקמפיין.
 
גולשים רבים העלו השערות בנוגע לחלון שקפץ, וביניהן: האקר פלשתינאי פרץ לאתר; האקר השתלט על המחשב האישי (גולש מסוים כיבה את המחשב מיד עם עליית ההודעה); מדובר במודעת דרושים של החמאס; מדובר בקודים להפעלת מחבלים, בדומה לקודים שנטען שהעביר אוסאמה בן-לאדן בקלטות הווידאו שלו. רבים גם שלחו אימיילים לאתרים שהציגו את הקמפיין. אחד הכותבים גרס, שהעלאת קמפיין כזה היא "לא במקום" בימים אלו. אחר אף איים להפיל את האתר המפרסם, אם זה לא יסיר את הקמפיין.
 
"אלו היו המטרות של הקמפיין - לעורר דיון, לעורר מחשבה, לעורר בלגאן", אומר הולנדר. "רצינו לשדר הליכה לפני המחנה ונועזות. הקרדיט האמיתי בהצלחת הקמפיין ניתן ללקוח, שהסכים ללכת עם הקו המחתרתי והמעיז עד הסוף".
 

רוצים לדבר על זה?

כנסו לפורום תרבות דיגיטלית בנענע.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by