בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
בחירתו של ג'יימס 
 
 מאפס עד מאה ב-5 שניות. וונקויש   
 
ליאור כהן

בבונד החדש מככבות שתי יפהפיות אקזוטיות: האלי ברי בעלת הגזרה המדהימה, ואסטון מרטין וונקויש, מכונית העל החדשה. לרגל הקרנות הבכורה עימתנו אותן במבחן הדרכים האולטימטיבי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
את מי אתה אוהב יותר את אבא או את אמא? מה קדם למה הביצה או התרנגולת? מה עדיף, לרכב על מכונית על או על נערת ג'יימס בונד?

השאלה האחרונה קשה במיוחד שכן ב"Die Another Day", הסרט החדש בסדרת ג'יימס בונד, מככבות זו לצד זו שתי יפהפיות אקזוטיות, האלי ברי, זוכת האוסקר בעלת הגזרה המדהימה, ואסטון מרטין וונקויש V12, מכונית העל החדשה של היצרן הבריטי האקסלוסיבי.

בדיוק בשביל זה אנחנו פה וכמיטב המסורת העיתונאית הקימה מערכת "חדשות נענע" צוות חשיבה מיוחד בניסיון לפתור את הדילמה.
 

היסטוריה

או מאמא!
 או מאמא!   
בשנת 1914 ייסדו ליונל מרטין ורוברט במפורד את חברת אסטון מרטין כשמטרתם לייצר את מכוניות הספורט הטובות בעולם. כל מכונית יוצרה כמובן בעבודת יד והותאמה באופן אישי לכל לקוח. למרות איכותן המוכחת של המכוניות והצלחתן בקרב עשירי העולם נקלעה החברה לקשיים ומאז 1987 היא נמצאת למעשה בבעלותה של חברת פורד האמריקנית.

האסטון המפורסמת ביותר בכל הזמנים וכנראה גם הנחשקת ביותר היא ה-DB5 שיוצרה בין השנים 1964-65 ואף שימשה את ג'יימס בונד בסרט "גולדפינגר". כיום מייצרת אסטון רק שני קווי מוצר, ה-DB7 הוותיקה, למעשה רפליקה של ה-DB5, שככל הנראה תוחלף בשנה הבאה, והוונקויש החדשה.

האלי ברי נולדה ב-1968 בקליבלנד, לאב שחור ואם לבנה. כשהיתה בת 4 עזב אביה את הבית והשאיר אותה ואת אחותה הבכורה היידי לטיפולה הבלעדי של אמה. ב-1985 השתתפה בארי בתחרות "מיס אמריקה" הצעירה ולקחה את הכתר בשם מדינת אוהיו. כעבור שנה היא הפכה למיס אוהיו של הגדולות, תואר ששיגר אותה לתחרות "מיס אמריקה", שם היא הסתפקה בדרוג של סגנית ראשונה אבל זה היה די והותר כדי להכניס אותה לעולם הדוגמנות.

אחרי שלוש שנים כדוגמנית עשתה ברי ניסיון ראשון במשחק בסדרת הטלוויזיה "ליווינג דולס", אך הפריצה הראשונה באה בסרט "קדחת הג'ונגל" של ספייק לי. משם והלאה נסקה קריירת המשחק שלה דרך סרטים כמו "נערה מספר 6", "אקס מן" ו"דג חרב". על האחרון היא כבר לקחה הביתה צ'ק של 2.5 מיליון דולר. ב-24 במרץ 2002 נכנסה ברי להיסטוריה כאשר אספה את פרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר, והפכה לאפרו אמריקנית הראשונה שאומרת תודה לאקדמיה עבור פסלון עבור תפקיד ראשי.

הכרעת הצוות: למרות שברי עברה הרבה בחייה הקצרים היא עדיין לא הגיעה למעמד של אושיה תרבותית אמיתית.

1:0 לטובת אסטון מרטין.
 

עיצוב

לגבי עיצוב הוונקויש אי אפשר לטעות, זוהי אסטון מרטין קלאסית, או כמו שאומר איאן קלום, ראש צוות העיצוב של אסטון, "ניסינו להעניק למכונית מראה מודרני וקלאסי כאחד". שני סממנים שבולטים במיוחד בכל דגמי אסטון מופיעים גם פה, והם הגריל הקדמי בצורת מעוין הפוך, ופתחי האוורור בצידי המכונית. הוונקויש ממשיכה את המסורת העיצובית של ה-DB5 האלמותית ושל ה-DB7. המכונית יפה, אין מה לומר, אולם לטעמנו התפיחות מעל הגלגלים האחוריים קצת מוגזמות, גורעות מהעיצוב הקלאסי, ומוסיפות איזשהו מראה פרחי שמתאים יותר לאקזוטיות האיטלקיות.

הסצינה היחידה שזכורה מ"דג חרב" הבינוני, היא זו בה מפתיע יו ג'קמן את ברי בחדרה כשהיא לבושה בתחתוני חוטיני צהובים בלבד. למי שלא ראה מומלץ לקחת בוידיאו רק בשביל לחזות בשלמות אליה יכול להגיע הגוף האנושי. גם בבונד החדש ניתן יהיה לחזות בפאר היצירה: ברי מבצעת מחווה מיוחדת לנערת ג'יימס בונד הראשונה ("ד"ר נו", 62'), אורסולה אנדרס. כמוה בדיוק גם היא יוצאת מהמים עם הביקיני המפורסם כל כך והסכין שתלויה על הירך. לא סתם הכתיר אותה המגזין "פיפל" כאחת מ-50 האנשים היפים בעולם.

הכרעת הצוות: צבע העור המולטי, החזה המרהיב, והבטן המוצקה הם דברים ששום מעצב רכב לא יוכל לעולם לחקות.

1:1
 
 

ביצועים

ג'יימס המסכן
 ג'יימס המסכן   
הוונקויש היא האסטון מרטין הראשונה המיוצרת תחת כנפי פורד, ולטענת קונצרן הענק, בפיתוח הספורטיבית החדשה הושקעו יותר דולרים מאשר בכל אסטון אחרת בהיסטוריה. התוצאה היא מכונית ספורט הקוראת תגר על פרארי ושותפיה, ועושה זאת תוך שימוש במנוע V12 בנפח שישה ליטר עם 460 כ"ס ו-56.7 קג"מ של מומנט בשרני. כל זה מבטיח מהירות מרבית של עד 306 קמ"ש ותאוצה מאפס עד מאה ב-5 שניות.

האלי ברי בכושר נפלא, אתם יכולים להיות בטוחים, גם המנוע שלה נראה במצב מעולה ואני בטוח שהיא יכולה להפגין ביצועים טובים יותר מרוב הנשים בגילה. בתפקידה כנערת ג'יימס בונד (הטובה) היא חייבת להפגין שליטה באמנויות לחימה, לדעת לרוץ מהר, ובכלל להוות מעין מקבילה נשית לרב המרגלים.

הכרעת הצוות: למרות הכל האלי ברי נכשלת מול ביצועיה העדיפים של הוונקויש.

2:1 לאסטון מרטין.
 

התנהגות כביש

אם אתם נהגים שמחפשים נוחות ומתלים רכים אז הוונקויש זה לא האוטו בשבילכם. כיאה ל-GT קלאסית לוונקויש מבנה ספורטיבי טהור של מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור. בחברה מודים כי כיול מתלים שנבחר מהווה פשרה מסוימת המעדיפה נוחות נסיעה על תגובה מהירה "כמו בפרארי", אבל עדיין זו אינה רמת הנוחות שתקבלו מהמשפחתית שלכם. בכל מקרה החבר'ה באסטון לא שכחו להרכיב גומי גדל מידות (255/40 מלפנים ו-284/40 מאחור) ונדיב קוטר ("19). הבלמים הם מתוצרת ברמבו במידות 355 מ"מ מלפנים ו-330 מ"מ מאחור ואילו בולמי הזעזועים מגיעים מבילשטיין.

הצרות היחידות של האלי ברי בשנים האחרונות באות על הכביש. בשנת 2000 היא קיבלה שלוש שנים על תנאי, 200 שעות עבודות שרות וקנס של 13,500 דולר בעקבות תאונה שהיא נמצאה אשמה בגרימתה. היא נהגה בשברולט בלייזר שכורה בשדרות סאנסט, עברה באור אדום ונכנסה בנהגת אחרת, שיצאה מזה עם מרפק שבור. ברי, מצידה, נזקקה ל-20 תפרים בראש.

הכרעת הצוות: נוסיף על כך את הבכי המביך בקבלת האוסקר, ונקבל שיוויון בהתנהגות.

3:2 לאסטון מרטין.
 

סיכום

על פי הניקוד היבש האסטון לוקחת אבל רק רגע, יש עוד כמה דברים שצריך לקחת בחשבון. מחירה של הוונקויש הוא 228,000 אלף דולר וסביר להניח שמי שיכול לשלם סכום כזה יוכל גם להשיג בחורות שוות, מצד שני אסטון תייצר 500 יחידות בשנה והאלי ברי יש רק אחת. ועוד נקודה למחשבה: האלי ברי מרוויחה מיליוני דולרים רבים ובהחלט יכול להיווצר מצב שהיא תרכוש עבורנו את הרכב.

הכרעת הצוות: בגלל הייחודיות והכסף עוד נקודה לברי. 3:3.

כמו להרבה דילמות קשות בחיים אפשר לראות שגם כאן אין הכרעה ברורה והבחירה היא סלקטיבית. ביום שישי ייפתח ברחבי העולם הפרק ה-20 בסדרת סרטי ג'יימס בונד ואלינו הוא יגיע כבר בשבוע הבא (28.11). צפייה בסרט אולי תוכל לפתור את הדילמה, ואם לא, תמיד אפשר להמשיך לחלום.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by