בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
השתן הקדוש של מוחמד 

השתן הקדוש של מוחמד

 
 
חדשות נענע

המופתי של מצרים הסתבך לאחר שכתב בספר כי מלוויו של הנביא מוחמד נהגו לשתות את השתן שלו כ"מקור לברכה"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
סערה תקשורתית פרצה במצרים עקב פרסום ספרו של המופתי של מצרים, ד"ר עלי גומעה, בו טען כי חבריו של הנביא מוחמד שתו את השתן שלו, כדי להתברך בו. טענה זו עוררה את התנגדות הממסד הדתי המצרי. בכירים באל-אזהר ובמשרד ההקדשים טענו, כי מסקנותיו של גומעה, שהתבססו על המקורות האסלאמיים, הן שגויות, וכי דבריו אינם הולמים את התקופה המודרנית, אלא רק גורמים מבוכה ברחוב המצרי ופוגעים בנביא ובאסלאם.
 
גומעה. "זיעתו של מוחמד הייתה טובה מריח בושם" (צילום: ממר"י)
 גומעה. "זיעתו של מוחמד הייתה טובה מריח בושם" (צילום: ממר"י)   
ד"ר גמעה הוביל לאחרונה קמפיין שקרא לעשות סדר בכל הנושא של הוצאת ההלכות האיסלאמיות, ה"פאתוות", וזאת בין השאר בעקבות הפתווה שפורסמה בנושא הנקת עמית לעבודה על ידי אישה. פתווה זו עוררה סערה קשה במצרים, ומוציאה כבר פוטר מעבודתו באוניברסיטת אל-אזהר.

אך כעת מסתבר כי גומעה, שהוא פוסק ההלכה הבכיר ביותר במצרים, פירסם לפני מספר שנים ספר בשם "הדת והחיים – פסקי הלכה מודרניים יומיומיים", בו כתב כי חברי הנביא מוחמד התברכו בשתיית השתן שלו: "אום אַיְמן שתתה את השתן של הנביא, והנביא אמר לה: 'בטן זו לא תיגרר לאש הגיהינום' משום שיש בה חלק מאדוננו שליח אללה...ההתברכות יכולה להיעשות באמצעות הרוק הנכבד של הנביא, זיעתו, שיערו, שתנו או דמו. שכן כל מי שידע את אהבת שליח אללה אינו סולד מהם, כפי שאם אינה סולדת מצואת בנה, על אחת כמה וכמה כשמדובר באדוננו, שליח אללה, אותו אנו אוהבים יותר מאשר את אבותינו, בנינו ובנות זוגנו. מי שסלד או סולד משליח אללה, עליו לחזור בו מאמונתו".

לאור המהומה שעורר, הגן גומעה על פסיקתו ואמר: "כל גופו של הנביא - הגלוי והנסתר - טהור, ואין בו דבר שמישהו יכול לסלוד ממנו, ובכלל זה הפרשותיו. זיעתו הייתה טובה מריח בושם. אום חראם נהגה לאסוף את זיעתו זו ולחלקה לאנשי אל-מדינה".

שר ההקדשים המצרי, ד"ר מחמד חמדי זקזוק, אמר כי "פרסומים כגון אלה פוגעים באסלאם, משרתים את אויביו ודוחפים את האנשים לפיגור ולבורות". הוא הסביר כי "בספרי המסורת יש תבן ויש בר. יש בהם מן המקובל ומן הבלתי מקובל, ואין זה לטובת האסלאם והמוסלמים שנשוב ונפיץ את הזוהמה שבהם. על אלו מאיתנו המדברים בשם הדת להבין כי העולם השתנה, הנסיבות השתנו, ואין זה מקובל והגיוני עוד למלא את ראשיהם של המוני המוסלמים באמירות המזוהמות, במחשבות החולניות ובהשערות המופרכות שאין שום ראיה לנכונותן".

סוכנות ממר"י (המכון לחקר המזרח התיכון) מדווחת שאפילו הוגשה תלונה כנגד גומעה, בדרישה להעמידו לדין בגין פגיעה באסלאם, בנביא ובחבריו. הפרסום עורר גם מחאה ולעג בקרב בעלי טורים בעיתונות המצרית. חלקם טענו כי אין טעם להעלות סוגיות מן העבר שאין להן נגיעה לחיי הציבור כיום. אחרים כתבו כי הפרסום מיועד לאנשי הפילוסופיה ולא להמון, יש שטענו כי הוא כלי בידי אלו המבקשים לפגוע באסלאם, ואחרים קראו לו לפרוש מתפקידו כמופתי של מצרים. אחמד רגב, בעל טור יומי בעיתון הממסדי "אל-אח'באר" לעג לדבריו של גומעה וכתב: "אם נניח, לשם הויכוח, כי דברים אלו דברים נכונים, כיצד התאפשרה שתיית השתן בפועל כאשר סיפוק הצורך הטבעי נעשה תמיד במקום המבודד המיועד לכך? האם חברי הנביא היו עומדים ומחכים כשבידיהם מיכלים? האם יכול אדם בר דעת והגיון להעלות בדעתו כי הנביא אפשר להם להשיג את שתנו?".

למרות כל זאת, גומעה עמד על דעתו וטען כי כל גופו של מוחמד טהור, ובכלל זה הפרשותיו. בניגוד לדיווחים כי גומעה התנצל לאור התנגדות האקדמיה למחקרים אסלאמיים באל-אזהר, הבהיר גומעה כי לא התנצל, אלא החליט להוריד את ספרו מן המדפים ולא להופיע בכלי התקשורת בתקופה הקרובה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by