בערוץ

נמצא חומר אורגני במטאורים שנחתו בארץ בנובמבר

חדשות  נענע

מדעני נאס"א, שבאו לישראל לבחון את המטאורים, גילו בהם עדויות שעשויות ללמד על המצאות חיים מחוץ לכדור הארץ. חוקרים מרחבי העולם בוחנים את הממצאים באוניברסיטת ת"א

צוות מסוכנות החלל האמריקאית, נאס"א, שצפה מישראל במטר המטאורים הלאונידים בנובמבר, גילה בהם עדויות שעשויות לספק רמזים על מקור החיים, ועל אפשרות להתפתחות חיים בכוכבי לכת אחרים.

עיתון הארץ מדווח כי החוקרים גילו שהלאונידים מכילים מולקולות אורגניות, שכנראה התמזגו בעבר באטמוספירה של כדור הארץ ושימשו כאבני הבניין להתפתחות החיים. התגלית מחזקת את ממצאיהם של מחקרים קודמים, שגם בהם התגלו מולקולות אורגניות במטאורים, כוכבי שביט ואסטרואידים.

הצוות מנאס"א הגיע השבוע לאוניברסיטת תל אביב, יחד עם מדענים ממרכזי מחקר נוספים בעולם, כדי לדווח על תוצאות התצפית בלאונידים.

למרות שעד כה לא התגלו עדויות חד משמעיות לקיומם של חיים מחוץ לכדור הארץ, סבורים חוקרים רבים שהיקום רוחש חיים. ד"ר פטר ג`ניסקנס, שעמד בראש המחקר החדש, אומר שכשם שכוכבי שביט, מטאורים וגופים שמימיים אחרים הביאו לכדור הארץ מולקולות אורגניות (חמצן, מימן, פחמן ועוד), ששימשו כבסיס להתפתחות החיים - כך הם מגיעים גם לכוכבי לכת אחרים ויוצרים גם בהם את היסודות להתפתחות חיים.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@